Orange Polska: koniec telefonów za złotówkę

Orange Polska podjął decyzję o rezygnacji ze sprzedaży subsydiowanej smartfonów w formule za przysłowiową „złotówkę” klientom indywidualnym. Będzie udostępniać te i inne urządzenia jedynie w formule sprzedaży ratalnej.

Aktualizacja: 12.04.2016 13:16 Publikacja: 12.04.2016 11:08

Orange Polska: koniec telefonów za złotówkę

Foto: Fotorzepa, Roman Bosiacki Roman Bosiacki

"Od 12 kwietnia w segmencie B2C (klienci indywidualni) dostępne są wyłącznie oferty ratalne. Osoby korzystające z zakupu na raty otrzymują dodatkowy rabat na abonament" - podaje serwis GSMOnline.pl. Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska, pytany o powody zmiany wyjaśnia je dwoma słowami: "decyzja biznesowa".

W przypadku sprzedaży ratalnej, inaczej niż w przypadku systemu subsydiów, przedsiębiorcy telekomunikacyjni ujmują od razu w księgach cały przychód ze sprzedaży urządzenia końcowego, które abonent następnie spłaca w ratach. Wyodrębniają także osobną linię przychodów z tego tytułu i nie kwalifikują wpływów tak uzyskiwanych w poczet wskaźnika ARPU.

Z tego też względu Konrad Księżopolski, analityk Haitong Bank spodziewa się dalszego spadku ARPU z usług mobilnych Orange, ale wzrostu w pozycji "sprzedaż urządzeń".

- Pytanie jak ruch ten zostanie odebrany przez klientów. Sprzedaż ratalna robi się coraz bardziej popularna, ale niektórzy konsumenci cały czas przyzwyczajeni są do ofert słuchawek za 1 zł, 49 zł itd., więc z marketingowego punktu widzenia Orange Polska nie będzie mieć narzędzia, które w przeszłości przyciągało część osób - uważa Księżopolski.

Pozostali operatorzy komórkowi nadal stosują podwójny system sprzedaży urządzeń.

Z naszych nieoficjalnych informacji wynika, że Orange Polska nie rezygnuje z walki o nabywców urządzeń końcowych przy pomocy ceny i widzi możliwość subsydiowania sprzętu także w sprzedaży ratalnej. Suma rat i początkowa opłata za urządzenie byłyby w tej formule niższe niż wartość urządzenia. Co telekom rozumie przez tę wartość – w spółce nie wyjaśniono nam.

"Od 12 kwietnia w segmencie B2C (klienci indywidualni) dostępne są wyłącznie oferty ratalne. Osoby korzystające z zakupu na raty otrzymują dodatkowy rabat na abonament" - podaje serwis GSMOnline.pl. Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska, pytany o powody zmiany wyjaśnia je dwoma słowami: "decyzja biznesowa".

W przypadku sprzedaży ratalnej, inaczej niż w przypadku systemu subsydiów, przedsiębiorcy telekomunikacyjni ujmują od razu w księgach cały przychód ze sprzedaży urządzenia końcowego, które abonent następnie spłaca w ratach. Wyodrębniają także osobną linię przychodów z tego tytułu i nie kwalifikują wpływów tak uzyskiwanych w poczet wskaźnika ARPU.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Rodzina Mulliez pod lupą sędziów śledczych
Biznes
Zły pierwszy kwartał producentów samochodów
Biznes
Szwecja odsyła Putina z kwitkiem; rosyjskie rury zatopione na dnie Bałtyku
Biznes
Apple spółką wartościową? Rekordowe 110 miliardów dolarów na skup akcji
Biznes
Majówka, wakacje to czas złodziejskich żniw. Jak się nie dać okraść
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił