Orange Polska: koniec telefonów za złotówkę

Orange Polska podjął decyzję o rezygnacji ze sprzedaży subsydiowanej smartfonów w formule za przysłowiową „złotówkę” klientom indywidualnym. Będzie udostępniać te i inne urządzenia jedynie w formule sprzedaży ratalnej.

Aktualizacja: 12.04.2016 13:16 Publikacja: 12.04.2016 11:08

Orange Polska: koniec telefonów za złotówkę

Foto: Fotorzepa, Roman Bosiacki Roman Bosiacki

"Od 12 kwietnia w segmencie B2C (klienci indywidualni) dostępne są wyłącznie oferty ratalne. Osoby korzystające z zakupu na raty otrzymują dodatkowy rabat na abonament" - podaje serwis GSMOnline.pl. Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska, pytany o powody zmiany wyjaśnia je dwoma słowami: "decyzja biznesowa".

W przypadku sprzedaży ratalnej, inaczej niż w przypadku systemu subsydiów, przedsiębiorcy telekomunikacyjni ujmują od razu w księgach cały przychód ze sprzedaży urządzenia końcowego, które abonent następnie spłaca w ratach. Wyodrębniają także osobną linię przychodów z tego tytułu i nie kwalifikują wpływów tak uzyskiwanych w poczet wskaźnika ARPU.

Z tego też względu Konrad Księżopolski, analityk Haitong Bank spodziewa się dalszego spadku ARPU z usług mobilnych Orange, ale wzrostu w pozycji "sprzedaż urządzeń".

- Pytanie jak ruch ten zostanie odebrany przez klientów. Sprzedaż ratalna robi się coraz bardziej popularna, ale niektórzy konsumenci cały czas przyzwyczajeni są do ofert słuchawek za 1 zł, 49 zł itd., więc z marketingowego punktu widzenia Orange Polska nie będzie mieć narzędzia, które w przeszłości przyciągało część osób - uważa Księżopolski.

Pozostali operatorzy komórkowi nadal stosują podwójny system sprzedaży urządzeń.

Z naszych nieoficjalnych informacji wynika, że Orange Polska nie rezygnuje z walki o nabywców urządzeń końcowych przy pomocy ceny i widzi możliwość subsydiowania sprzętu także w sprzedaży ratalnej. Suma rat i początkowa opłata za urządzenie byłyby w tej formule niższe niż wartość urządzenia. Co telekom rozumie przez tę wartość – w spółce nie wyjaśniono nam.

"Od 12 kwietnia w segmencie B2C (klienci indywidualni) dostępne są wyłącznie oferty ratalne. Osoby korzystające z zakupu na raty otrzymują dodatkowy rabat na abonament" - podaje serwis GSMOnline.pl. Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska, pytany o powody zmiany wyjaśnia je dwoma słowami: "decyzja biznesowa".

W przypadku sprzedaży ratalnej, inaczej niż w przypadku systemu subsydiów, przedsiębiorcy telekomunikacyjni ujmują od razu w księgach cały przychód ze sprzedaży urządzenia końcowego, które abonent następnie spłaca w ratach. Wyodrębniają także osobną linię przychodów z tego tytułu i nie kwalifikują wpływów tak uzyskiwanych w poczet wskaźnika ARPU.

Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Specjaliści IT znów w cenie – rynek pracy ożywia się