Internetowe delikatesy idą w Polskę i na parkiet

Cyfrowy sklep spożywczy, który powstał na pandemicznej fali, szykuje się teraz do ogólnopolskiej ekspansji. Na celowniku Trójmiasto, Wrocław i Katowice.

Publikacja: 14.03.2022 17:55

Startup Deli2 chce pozyskać od inwestorów 2 mln zł, a potem iść na giełdę. Firma ma w planach urucho

Startup Deli2 chce pozyskać od inwestorów 2 mln zł, a potem iść na giełdę. Firma ma w planach uruchomienie delikatesowych dostaw w kilku miastach

Foto: deli2

Warzywa, nabiał, wędliny czy ryby – wszystko od lokalnych producentów – ekologiczna żywność, alkohole i wypieki z regionalnych manufaktur – takimi delikatesami internet podbić chce Bartosz Kazimierczuk, który rozwija startup Deli2. Spółka to e-sklep spożywczy w wersji premium, podmiot zależny notowanej na warszawskim parkiecie firmy Tower Investments. Serwis powstał ledwie w IV kwartale 2020 r., a już wykroił sobie kawałek stołecznego rynku. Uruchomił też pierwszą placówkę stacjonarną (w centrum Warszawy). Wedle planów startupu w ciągu najbliższych dwóch–trzech lat platforma zamierza dotrzeć ze swoją ofertą aż do 10 mln klientów. Na celowniku jest kilka kolejnych miast.

Pieniądze na ekspansję

W ekspansji Deli2 ma pomóc kampania crowdinwestingowa, która wystartowała z początkiem marca. Emisja za pośrednictwem serwisu Beesfund ma przynieść spółce 2 mln zł. Jak podkreślają w startupie, środki od inwestorów zostaną przeznaczone na dalszy dynamiczny rozwój. Chodzi m.in. o technologiczne usprawnienia platformy, w tym uruchomienie aplikacji mobilnej, a ponadto, ekspansję geograficzną, pozyskanie lokalnych dostawców, wdrożenie nowych usług, optymalizację logistyczną i przygotowanie modelu subskrypcyjnego.

Zapisy na akcje spółki potrwają do 27 kwietnia. Ale to dopiero drugi krok w finansowaniu tego projektu. W czerwcu 2021 r. firma pozyskała od inwestorów 1 mln zł (kapitał z prywatnej emisji posłużył spółce m.in. w dotarciu do aglomeracji łódzkiej oraz uruchomieniu opcji wysyłkowej na terenie całej Polski). Kolejny ruch to szykowany debiut na NewConnect. Ten miałby nastąpić w perspektywie dwóch lat.

Czytaj więcej

Kup to sam. Autonomiczne sklepy przyszłością polskiego handlu

– Zarówno platforma zakupowa, jak i premierowy sklep stacjonarny zostały docenione przez klientów. Ale nasze ambicje są znacznie większe, dlatego zdecydowaliśmy się na emisję akcji – tłumaczy Bartosz Kazimierczuk. I podkreśla, że głównym założeniem spółki na najbliższy okres jest dotarcie z ofertą do łącznie sześciu aglomeracji. W latach 2024–2025 serwis miałby wejść m.in. do Wrocławia, Katowic i Trójmiasta. Ale jeszcze w br. startup chce otworzyć dwa kolejne sklepy stacjonarne (również w Warszawie).

– Stale śledzimy obowiązujące trendy oraz zachowania konsumentów i widzimy duży potencjał rynku premium w segmencie e-grocery – dodaje prezes Deli2.

Internetowe delikatesy powstały zarówno w odpowiedzi na sytuację pandemiczną, jak i wzrost zainteresowania produktami spożywczymi premium na polskim rynku. Obecnie Deli2 daje możliwość kupienia 10 tys. produktów od ponad 30 brandów z różnych zakątków świata (np. Włoch, Francji, Hiszpanii czy krajów azjatyckich). Co istotne, po ich zakupie online platforma gwarantuje dostawę do domu w ciągu 24 godzin.

Dostawa dań gotowych

Kazimierczuk jest zadowolony z szybkiego tempa rozwoju spółki i zaznacza, że w tak krótkim czasie udało się stworzyć „unikalny biznes oferujący bogaty asortyment produktów z najwyższej półki”. – Pod tym względem nie mamy aktualnie na polskim rynku konkurencji. Nadal chcemy rozwijać ofertę najlepszych jakościowo wyrobów pochodzących od rzemieślniczych dostawców oraz smakołyków z całego świata, niedostępnych w sklepach sieciowych – przekonuje.

Jego zdaniem dobre jakościowo produkty idealnie wpisują się w obecne trendy żywieniowe i rosnącą świadomość konsumentów dotyczącą zdrowego odżywiania. Potencjał startupu dostrzegają już restauratorzy. Jeden ze znanych kulinarnych mistrzów z Warszawy blisko współpracuje z Deli2 (platforma umożliwia zakup opracowanych przez niego gotowych dań kuchni polskiej).

Podobne koncepty platform dostarczających regionalne specjały i zdrową żywność są w modzie. Wystarczy wspomnieć np. o startupie Pora na Pola. E-targ z Łomży, który kooperuje z małymi producentami i rolnikami, też planuje giełdowy debiut.

Warzywa, nabiał, wędliny czy ryby – wszystko od lokalnych producentów – ekologiczna żywność, alkohole i wypieki z regionalnych manufaktur – takimi delikatesami internet podbić chce Bartosz Kazimierczuk, który rozwija startup Deli2. Spółka to e-sklep spożywczy w wersji premium, podmiot zależny notowanej na warszawskim parkiecie firmy Tower Investments. Serwis powstał ledwie w IV kwartale 2020 r., a już wykroił sobie kawałek stołecznego rynku. Uruchomił też pierwszą placówkę stacjonarną (w centrum Warszawy). Wedle planów startupu w ciągu najbliższych dwóch–trzech lat platforma zamierza dotrzeć ze swoją ofertą aż do 10 mln klientów. Na celowniku jest kilka kolejnych miast.

Pozostało 84% artykułu
1 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes Ludzie Startupy
Polska firma rozpycha się rynku podróży. Wchodzi do kolejnych krajów
Biznes Ludzie Startupy
Samuraj ruszył na ratunek samobójcom. Polska AI chroni Amerykanów
Biznes Ludzie Startupy
Przełomowy pomysł Szwajcarów. Auta z tkaniny mają być lżejsze i ograniczyć emisję
Biznes Ludzie Startupy
Meble z konopi. Polacy stworzyli alternatywę dla wycinki drzew
Biznes Ludzie Startupy
Stworzyli nowy sposób wykrywania chorób. Firma ze Stalowej Woli wyciśnie łzy