fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Pracownik nie musi reklamować pracodawcy swoim wizerunkiem

www.sxc.hu
Fotografia podwładnego to dobro szczególne, dlatego przełożony nie może nim dowolnie dysponować. Do jego rozpowszechniania na użytek firmy musi mieć zgodę zainteresowanego
- Jestem pracownikiem warsztatu samochodowego. Szef chce w okolicy zakładu rozdać kilka tysięcy ulotek, na których ma  się znaleźć moje zdjęcie. Czy mogę się temu sprzeciwić? – pyta czytelnik.Pracodawcy nie mogą dowolnie dysponować wizerunkiem podwładnych. Dopuszczalne jest  przetwarzanie, czyli umieszczenie zdjęcia pracownika w aktach osobowych, na identyfikatorze czy w intranecie – te działania szefa niewątpliwie wiążą się z prawidłową organizacją pracy. Zwłaszcza w większych firmach istnieje system identyfikacji pracownika, aby odróżnić go od osób trzecich.Moja twarz, moja decyzja Czym innym jest jednak używanie wizerunku pracownika na zewnątrz. Bez wyraźnej zgody nie można wykorzystywać zdjęć podwładnych na jakichkolwiek nośnikach reklamowych. Ponadto zatrudniony nie może ponieść negatywnych konsekwencji tego, że nie zgadza się na udział w kampanii reklamowej.Na podstawie art. 111 k.p. pracodawca jest obowiązany szanować godność i ...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA