fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

Koleje Mazowieckie: mamy za dużo pasażerów

Na razie nie będzie zapowiadanego już rok temu biletu aglomeracyjnego, ważnego w komunikacji miejskiej oraz podmiejskich pociągach i autobusach. Kolejarze chcą opóźnić jego wprowadzenie.
– Najpierw niech się skończą remonty torów, potem możemy myśleć o nowych pasażerach – tłumaczy prezes Kolei Mazowieckich Halina Sekita.
Na czterech z dziewięciu tras, po których jeżdżą pociągi spółki, trwają remonty dezorganizujące ich ruch. Nie tylko odwołano wiele pociągów, ale wciąż brakuje wagonów, aby wydłużyć te, które jeżdżą i mają przewieźć wszystkich chętnych. W listach do redakcji „Rz” pasażerowie piszą, że nie dość, że pociągów jest mniej, to jeszcze na tory wyjeżdżają za krótkie. – Często się zdarza, że wiele osób nie może wsiąść do przepełnionych wagonów i zamiast jechać do pracy czy szkoły, zostają na peronie – skarżą się czytelnicy. Prezes Sekita tłumaczy: – To wina remontów i tego, że wiele nowych osób zdecydowało się podróżować pociągami.
Koleje Mazowieckie i Zarząd Transportu Miejskiego przez wiele miesięcy zachęcali warszawiaków do tego, by z samochodów i miejskich autobusów przesiedli się do jeżdżących przez miasto pociągów. Odnieśli sukces, który dla kolejarzy okazał się katastrofą. – Szacowaliśmy że po wprowadzeniu wspólnego biletu liczba pasażerów wzrośnie najwyżej o 15 procent, tymczasem zwiększyła się prawie o połowę – opowiada prezes Sekita. – W tym roku przewieziemy aż 49 milionów pasażerów, a mamy tylko 189 pociągów – dodaje. W tym samym czasie Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły remont torów. – Po raz pierwszy od wielu lat dostaliśmy duże pieniądze, które musieliśmy szybko wydać – tłumaczy dyrektor warszawskiego oddziału PLK Jacek Nowak. W efekcie rozkopano główne trasy, którymi codziennie do stolicy dojeżdża ponad 60 tys. ludzi. Wiele pociągów trzeba było odwołać (patrz ramka obok), inne jeżdżą niepunktualnie i potwornie zatłoczone. – Naprawdę zależy nam na tym, by nasi klienci mogli jeździć pociągami w komfortowych warunkach. Chcę ich gorąco przeprosić za kłopoty, jakich doświadczają – mówi Halina Sekita. Remonty trwają na czterech z dziewięciu tras, którymi jeżdżą pociągi KM. - Prace na odcinku Wileńska – Zielonka. Spółka odwołała 38 pociągów, większość pozostałych ma zmieniony rozkład (do 21 grudnia). - Remont trasy Gdańska – Legionowo spowodował odwołanie 12 pociągów, reszta kursuje według zmienionego rozkładu (do końca 2008 r.). - Odcinek Okęcie – Warszawa Zachodnia. Odwołano osiem pociągów. Pozostałe kursują według zmienionego rozkładu (do 30 czerwca 2008 r.) - Trasa Rembertów – Sulejówek. Pociągów kursuje według zmienionego rozkładu (do 21 grudnia).
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA