fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Jak rozliczyć upominki i wspólne akcje reklamowe

Na pytania czytelników związane z promocją firmy odpowiada Dorota Walerjan, doradca podatkowy w kancelarii Lovells
– Jakie informacje na temat firmy powinny znaleźć się na gadżetach, abyśmy mogli zaliczyć do kosztów wydatki na ich produkcję? Jeżeli mamy zamiar wyprodukować kalendarze książkowe i ścienne, to czy zamieszczenie na nich logo i adresu spółki jest wystarczające do odliczenia wydatków? A może powinniśmy tam zamieścić jakieś informacje o świadczonych usługach?Jeśli rozdajemy gadżety z informacjami o firmie, to niewątpliwie chcemy się zareklamować. Zakres tych wiadomości nie ma tu decydującego znaczenia. Nie spotkałam się z tym, żeby urząd kwestionował wydatki na gadżety tylko dlatego, że było na nich za mało informacji. Ważne jest przede wszystkim – komu je dajemy i po co. Jeśli więc wyłożymy kalendarze w siedzibie firmy albo dodamy je do zakupów, to trudno uznać, że jest to wydatek na reprezentację. Inaczej będzie, gdy przekażemy wybranym kontrahentom kalendarze o większej wartości, np. z cenną zawartością albo oprawione w pozłacane obwolut...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA