Projekt 'Paszport do eksportu' otwiera rynki zagraniczne przed polskimi firmami

Małym i średnim przedsiębiorstwom w uzyskaniu dostępu do rynków zagranicznych mogą pomóc środki unijne na lata 2007 – 2013
Polski rynek z 38 milionami konsumentów może wydawać się atrakcyjny. Czy gwarantuje on jednak trwały sukces? Czy małe i średnie przedsiębiorstwa mogą czuć się bezpiecznie, mając na nim ugruntowaną pozycję?Zdaniem większości ekspertów nie. Jeżeli firma chce się rozwijać, zwiększać produkcję, to musi myśleć o rynkach zagranicznych. Unia Europejska to już niemal 500 milionów potencjalnych odbiorców i konsumentów. Czy można pozostać obojętnym wobec takiego potencjału? Odpowiedź wydaje się oczywista.Wejście na rynek zagraniczny to poważne wyzwanie ze względu na obowiązujące tam inne regulacje prawne, inne normy, certyfikaty, zwyczaje oraz sposoby prowadzenia negocjacji i zawierania transakcji. Duże przedsiębiorstwa mają w tym zakresie większe możliwości. Łatwiej jest im angażować się w handel zagraniczny. Dysponują zazwyczaj środkami na tworzenie odrębnych działów handlowych i zatrudnianie ludzi specjalizujących się tylko w kontaktach z za...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL