Koszt powstaje po otrzymaniu towaru

Przedsiębiorca, który dostanie towar, powinien go od razu wpisać do księgi. Nie musi czekać na fakturę
Wydatek na towar to koszt uzyskania przychodów. Jeśli nie uda się go sprzedać, „wyrzucamy” go z kosztów w najbliższym remanencie.– Czy wpisanie towaru do księgi automatycznie oznacza, że wydatek na jego zakup staje się kosztem podatkowym? Czy też towar trzeba zaksięgować, ale z zaliczeniem do kosztów trzeba czekać na fakturę? – pyta czytelnik DF.Rzeczywiście, po zestawieniu przepisów o zaliczaniu wydatków do kosztów i księgowaniu towarów można mieć wątpliwości.Z art. 22 ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wynika, że firmy prowadzące księgę przychodów i rozchodów potrącają koszty w roku poniesienia. Wyjątki dotyczą tych, którzy stosują metodę memoriałową (tak jak w księgach rachunkowych), ale takich jest niewielu. Większość prowadzi księgę metodą uproszczoną i zalicza wydatki do kosztów w momencie poniesienia. Czyli – zgodnie z wyjaśnieniami Ministerstwa Finansów z 1 lutego 2007 r. – w dniu wystawienia faktury (rachun...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL