Gest Kozakiewicza nie może reklamować leków

Fotorzepa, MW Michał Walczak
Tak wynika z kilku przepisów znowelizowanego prawa farmaceutycznego, które wchodzą w życie 27 bm.
Przepisy przewidywały dotychczas, że reklama leku kierowana do publicznej wiadomości nie mogła polegać na prezentowaniu produktu przez naukowców, osoby posiadające wykształcenie medyczne lub farmaceutyczne lub sugerujące posiadanie takiego wykształcenia. W publicznych reklamach leków nie powinno się również odwoływać do zaleceń takich osób. Od soboty z reklam leków muszą również zniknąć osoby powszechnie znane. Dotychczas nie mogli w nich występować ci, którzy pełnili funkcje publiczne, np. posłowie. – Zmiana ta usuwa błąd, jaki popełnił polski ustawodawca jeszcze w 2001 r. przy wdrożeniu prawa wspólnotowego. Dyrektywa posługuje się bowiem pojęciem "celebrities", które zostało źle przetłumaczone – mówi Ewa Rutkowska, adwokat w kancelarii prawnej Lovells. – W konsekwencji z reklam leków muszą zniknąć znani aktorzy czy sportowcy. Zostanie natomiast popularna pani Goździkowa, bo to postać fikcyjna.Inna zmiana dotyczy reklam kierowanych jedynie do ...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL