Zasady sprzedaży mieszkań gminnych

[srodtytul]Krok pierwszy: gmina zawiadamia pisemnie najemcę, że może wykupić mieszkanie.[/srodtytul]Lokator odpowiada gminie na piśmie, czy jest zainteresowany jej ofertą. Najczęściej gminy podają w swoim zawiadomieniu, ile czasu mamy na taką odpowiedź. Ustawa o gospodarce nieruchomościami stanowi, że jest to minimum 21 dni. Nie jest to jednak reguła – niektóre gminy przewidują dłuższy okres. Ale upływ czasu działa na niekorzyść lokatora – im dłużej się zastanawia, tym więcej może zapłacić za wykup. Ceny mieszkań mogą się zmieniać z miesiąca na miesiąc.[srodtytul]Krok drugi: najemca dostarcza dokumenty[/srodtytul]Do takich dokumentów należą:- umowa najmu,- ksero dowodu osobistego,- zaświadczenie o zameldowaniu,- skrócony akt małżeństwa lub akt zgonu (jeżeli o wykup występują dzieci zmarłego lub wdowa).Dokumenty dostarcza się do wydziału w gminie, który zajmuje się gospodarką lokalową.[srodtytul]Krok trzeci: gmina sprawdza, czy najemc...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL