fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Złota figurka zajączka wielkanocnego zastrzeżona tylko dla firmy Lindt

Przedsiębiorca nie narusza praw do cudzego znaku towarowego, jeżeli jego znak odróżniają odmienne elementy dominujące. Nie może też zachodzić niebezpieczeństwo wprowadzenia kupujących w błąd co do pochodzenia towaru
Tak wynika z wyroku z 23 lipca 2007 r. Sądu Apelacyjnego w Warszawie. Dotyczy on sprawy wszczętej przez szwajcarską firmę Chocoladenfabriken Lindt & Sprüngli AG przeciwko spółce z o.o. Terravita z Poznania. Przedmiotem sporu jest znak towarowy firmy Lindt: zajączek wielkanocny.Sprawę, której dotyczy wyrok, Lindt wniósł do Sądu Okręgowego w Warszawie na podstawie rozporządzenia Rady Europy nr 40/94 w sprawie wspólnotowego znaku towarowego (rejestracja w hiszpańskim Alicante).Lindt zarzucił Terravicie naruszenie jego znaku towarowego w postaci czekoladowej figurki siedzącego zająca opakowanego w złoconą owijkę z nadrukiem producenta i niemieckim napisem "złoty zajączek", z karbowaną czerwoną wstążką na szyi, na której zawieszony jest dzwoneczek.Konkurencyjny zajączek Terravity ma taki sam kształt, bo obaj producenci korzystają z tych samych form, zawinięty jest w srebrną lub złotą folię, a różni się przede wszystkim nadrukiem. Ten zajączek ma wstążkę n...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA