Można załatwić pięć spraw w ZUS przez Internet

Rysunek 1: Aplet podpisująco-wysyłający
Nieznane
Wniosek o zwrot nadpłaconych składek drogą elektroniczną? Choć to niewiarygodne, od kilku dni przedsiębiorcy mogą załatwiać niektóre sprawy z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych przez Internet. Nie muszą w tym celu osobiście fatygować się do urzędu
Z nowej usługi szybkiego kontaktu z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych skorzystają nie tylko płatnicy przesyłający dokumenty ubezpieczeniowe drogą elektroniczną, zatrudniający powyżej pięciu osób. Jest ona potencjalnie dostępna dla każdego płatnika pod warunkiem, że posiada on bezpieczny podpis elektroniczny. W ujęciu technicznym jest to po prostu matematyczny szyfr, który umożliwia wysyłanie do urzędów niektórych dokumentów, deklaracji podatkowych. Zawiera dane w formie elektronicznej, które wraz z innymi danymi są przyporządkowane do osoby składającej ten podpis i ją identyfikują.Nowa usługa to Elektroniczny Urząd Podawczy, który ZUS uruchomił w ubiegły piątek. Dzięki Internetowi ubezpieczeni mogą elektronicznie wysłać jeden z pięciu udostępnionych wniosków, które do tej pory trzeba było dostarczyć do jednostki ZUS osobiście lub pocztą. Aby ich wysłanie było możliwe, zainteresowany musi kupić podpis elektroniczny wystawiony przez jedno z polskic...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL