fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Fiskus musi wiedzieć o likwidacji biznesu

Rzeczpospolita
Nieodzownym warunkiem zamknięcia działalności jest rozliczenie się z urzędem skarbowym. Jeśli przedsiębiorcy zostały towary, zapłaci daninę
Zacznijmy od podatku dochodowego. Z [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?n=1&id=346580]ustawy o PIT[/link] wynika, że właściciel firmy na zakończenie działalności powinien zrobić tzw. remanent likwidacyjny.Trzeba wpisać w nim towary handlowe, materiały (surowce) podstawowe i pomocnicze, półwyroby, wyroby gotowe, braki i odpadki oraz rzeczowe składniki majątku związanego z wykonywaną działalnością (oprócz środków trwałych), jeżeli wydatki na ich nabycie zostały zaliczone wcześniej do kosztów.[srodtytul]Trzeba wyliczyć dochód[/srodtytul]Składniki spisu są wyceniane według ceny zakupu. Gdy już znamy wartość remanentu, mnożymy ją przez wskaźnik procentowy wynikający z udziału dochodu w przychodach w okresie ostatnich trzech miesięcy poprzedzających likwidację. Jeśli nie mieliśmy dochodu w tym czasie, wskaźnik ustalamy za poprzedni rok.Po pomnożeniu wartości remanentu przez wyliczony procent wyjdzie nam dochód, od którego musimy odprowa...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA