fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biuro podróży musi mieć ubezpieczenie lub gwarancję

Touroperatorzy, którzy do 16 września nie zawarli umów bądź nie przedłużyli ich na starych zasadach, muszą się ubezpieczyć według nowych przepisów. Polisy będą teraz droższe, bo rozszerzył się zakres ochrony klientów
Dyrektywy unijne spowodowały większą ochronę klientów biur podróży. Od 17 września 2010 r. w naszym kraju obowiązują przepisy znowelizowanej [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=ED58544525D6A5445E40B1613D7DCB67?id=357653]ustawy o usługach turystycznych (DzU nr 106, poz. 672)[/link]. Jest to pierwszy etap zmian legislacyjnych.Kolejnym będzie rozporządzenie ministra finansów, które określi konkrety wykonawcze, w tym minimalne sumy gwarancyjne. Minister ma czas na wydanie rozporządzenia do 17 grudnia tego roku.Nowe przepisy zwiększają zakres odpowiedzialności organizatorów turystyki i pośredników działających w tej branży. Spowoduje to wzrost minimalnych limitów gwarancyjnych, a co za tym idzie – wzrost cen ubezpieczeń wykupywanych przez biura podróży.[srodtytul]Nowe obowiązki[/srodtytul]Według zmienionych regulacji biura, które utraciły płynność finansową i zaprzestają działalności, muszą zapewnić powrót do kraju wszystkim turys...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA