fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Dane gospodarcze

Boom na telewizory z dostępem do Internetu

Telewizory multimedialne stają się standardem. Coraz więcej modeli umożliwia oglądanie filmów, zdjęć czy połączenia głosowe za pośrednictwem Internetu.
Rzeczpospolita
Piotr Mazurkiewicz
Odbiorniki pozwalające na korzystanie z różnego typu treści multimedialnych, głównie z Internetu, coraz szybciej podbijają rynek. W tym roku będą już odpowiadały za 19 proc. sprzedaży telewizorów.
W 2010 r. na światowy rynek trafi już 45 mln takich telewizorów, ponad 220 proc. więcej niż w 2009 r. W kolejnych latach rynek ma dalej rosnąć, choć już w nieco wolniejszym tempie. Jak podaje firma Displaysearch, w 2014 r. będzie to już 119 mln sztuk, co będzie stanowić 42 proc. sprzedaży telewizorów.
– Odbiornik posiadający dostęp do Internetu i wykorzystujący treści multimedialne staje się powoli standardem – mówi Paul Gray, dyrektor ds. rynku telewizorów w Displaysearch. – Przede wszystkim taki system jest pewnym zagrożeniem dla nadawców, ponieważ użytkownicy wybierają opcje dodatkowe, zamiast po prostu oglądać telewizję, ale jest to szansa dla innych branż – dodaje. Zwraca też uwagę, że korzystanie z jednego odbiornika zarówno do oglądania telewizji, jak i łączenia się z Internetem pozwala na oszczędność zużycia energii.
Samsung już w ubiegłym roku wprowadził na rynek telewizory LED, w których można oglądać filmy z popularnego serwisu YouTube.
W odbiornikach tej firmy jest także możliwość korzystania z komunikatora Skype, a niedawno takie rozwiązanie wprowadził także konkurencyjny Panasonic. – To niesamowicie wygodne rozwiązanie, dzięki któremu możemy być w kontakcie z bliskimi bez konieczności ruszania się z kanapy – wyjaśnia Maciej Pączka, product manager w polskim oddziale Panasonic Marketing Europe.
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA