Media i internet

KRRiT chce wstrzymania reklamy Hoop Coli

Materiały Producenta
Zdaniem rady spot nie szanuje przekonań religijnych widzów. Producent napoju nie zgadza się z tym argumentem
W telewizyjnym spocie Hoop Coli zrealizowanym w konwencji teledysku bohaterowie śpiewają na nutę kolędy "Hej w dzień narodzenia" piosenkę o "Colę dawaniu". KRRiT zaapelowała do nadawców, by przestali emitować tę reklamę, bo jest sprzeczna z przepisem ustawy o radiofonii i telewizji mówiącym o tym, że audycje i inne przekazy powinny szanować przekonania religijne odbiorców, a zwłaszcza chrześcijański system wartości. Producent uznaje zarzuty regulatora za bezzasadne i zaznacza, że pastorałka "Hej w dzień narodzenia" nie jest pieśnią religijną.
Tłumaczy m.in., że użycie jako podkładu muzycznego kolędy "nie miało w żadnym wypadku na celu ośmieszenia czy też dyskryminowania jakiejkowiek religii" oraz "ani sposób zachowania, ani ubiór, ani sposób śpiewania tych postaci nie ośmiesza i nie obraża reprezentowanych przez nie grup społecznych". Hoop Polska nie nadaje już jednak spotu w tej formie - kampania trwa, ale w nowej wersji reklamy postaci nie śpiewają, bo mają usta zaklejone czarnym plastrem. Słychać ten sam podkład, co poprzednio, a słowa pokazują się u dołu ekranu, jak w podkładzie do śpiewania karaoke. Firma zwróciła się do KRRiT o ponowne rozpatrzenie decyzji. Jak poinformowała - do tego czasu będzie emitowała swoje nowe spoty "Colędawanie - karaoke". Skrytykowany przez KRRit Spot można obejrzeć na stronie producenta [link=http://www.hoopcola.pl" target="_blank]www.hoopcola.pl[/link].
Źródło: Rzeczpospolita

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL