Notowania

Udany debiut domu mody

Akcje elektronicznego domu mody z gotową konfekcją pret-a-porter i dodatkami takich marek, jak Emporio Armani, Diesel, Valentino, Moschino czy Dolce & Gabbana, zdrożały w Mediolanie powyżej górnego poziomu ceny emisyjnej
Potwierdziło to apetyt inwestorów na kapitał akcyjny pierwszej od 20 miesięcy pierwotnej oferty publicznej na tej giełdzie.
Na początku sesji akcje zyskały 4,9 proc., potem skoczyły o 15,58 proc. Na zamknięciu drożały o 8,37 proc. Cenę emisyjną debiutu ustalono na 4,3 euro (widełki wynosiły 3,6 – 4,5 euro). Dało to wartość spółki 216,7 mln euro. [wyimek]8,37 proc. do 4,66 euro zyskały na zakończeniu sesji w dniu debiutu akcje spółki Yoox [/wyimek]
Oferta obejmowała nowe akcje i cesję części będących w posiadaniu obecnych udziałowców, funduszy inwestycyjnych oraz założyciela i szefa Yoox, Federico Marchettiego. Spółka pozyskała 95 mln euro świeżej gotówki na rozwój. Po dziewięciu miesiącach Yoox zwiększył sprzedaż o 48,8 proc., do 106,7 mln euro, osiągając zysk netto 2,8 mln po stracie 400 tys. rok temu. Europejski rynek IPO osiągnął po III kw. wartość tylko 741 mln dol. wobec 35 mld w Azji. W IV kw. nastąpiło ożywienie do 4,1 mld.
Źródło: Rzeczpospolita

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL