fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Firmy nie mogą zakazać Google’owi używania określonych wyrazów

Fotorzepa, Darek Golik DG Darek Golik
Nazwy znanych marek mogą się pojawiać w wynikach wyszukiwania, także tych opłacanych przez reklamodawców, nawet gdy nie są oni właścicielami znaków towarowych
[b]Do takich wniosków doszedł rzecznik generalny Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości, wydając opinię w sporze między Google’em a znaną firmą odzieżową Louis Vuitton i kilkoma innymi francuskimi przedsiębiorstwami (sygn. C-236/08, C-237/08 i C-238/08). [/b]Przekonują one, że popularna wyszukiwarka łamie prawo, posługując się słowami oznaczającymi marki o ustalonej renomie.[b]Chodzi o usługę AdWords, czyli reklamy, które się pojawiają, gdy użytkownik wpisze w wyszukiwarce określone słowa. Zdarza się, że ogłoszenia są opłacane przez nieuczciwe firmy, które handlują podróbkami znanych marek. Ich właściciele uważają, że Google powinien mieć zakaz używania zastrzeżonych znaków towarowych.[/b]Spór ten toczy się przed francuskim wymiarem sprawiedliwości. Rozstrzygający go w ostatniej instancji Cour de cassation zwrócił się z pytaniami dotyczącymi tych kwestii do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości. Rozstrzygnięcia jeszcze nie ma, ale wczo...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA