Media i internet

10-letnia umowa Microsoftu i Yahoo!

Pomimo pogorszenia wyników inwestycje w nową wyszukiwarkę Microsoftu na najbliższe lata szacowane są na miliard - dwa miliardy dolarów rocznie
www.bing.com
Microsoft i Yahoo! porozumiały się w sprawie współpracy mającej zdystansować obecnego giganta wyszukiwarek, czyli Google
Na mocy porozumienia w portalu Yahoo! znajdzie się nowa wyszukiwarka Microsoftu. W zamian serwis zyska wyłączność na sprzedaż reklam kontekstowych (łączonych z rezultatami wyszukiwania), także na podstronach Microsoftu. Przez pierwsze pięć laty do kasy Microsoftu trafiać będzie jedynie 12 proc. przychodów z tego tytułu - resztę zabierze Yahoo!.
Spółka szacuje, że dzięki współpracy z Microsoftem zaoszczędzi, zwiększając zysk operacyjny, co najmniej pół miliarda dolarów (trzeci z rzędu kwartał zakończyła spadkiem sprzedaży). Dla Carol Bartz, prezes Yahoo! porozumienie jest nadzieją na otwarcie nowej epoki w Internecie. Steve Ballmer, prezes Microsoftu uważa, że współpraca wyjdzie na dobre obu spółkom.
Pomimo pogorszenia wyników Microsoftu inwestycje w nową wyszukiwarkę na najbliższe lata szacowane są na miliard - dwa miliardy dolarów rocznie. Według szacunków firmy badawczej ComScore w czerwcu Google miał 65 proc. rynku wyszukiwarek. Yahoo i Microsoft łącznie osiągają 28 proc. Oba koncerny mają nadzieję na sfinalizowanie umowy w 2010 r. Do tego czasu plany mogą pokrzyżować im jedynie zastrzeżenia regulatorów rynku - nie wiadomo jak porozumienie wpłynie na konkurencyjność rynku.
Źródło: bloomberg.com

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL