Dołączony do gazety gadżet bez preferencji podatkowych

Fotorzepa, Seweryn Sołtys
Sprzedaż czasopisma z prezentem to dwie transakcje. Dla każdej z nich należy zastosować odpowiednią stawkę VAT
[b]Tak wynika z wyroku wojewódzkiego sądu administracyjnego z 7 lipca 2009 r. (sygn. SA/Wa 2771/08).[/b]Sprawa była wynikiem wniosku o interpretację, z którym wystąpiło wydawnictwo Reader’s Digest. Zapytało, czy sprzedaż czasopisma z dołączonym gadżetem należy traktować jak jedną czy też dwie transakcje. Jego zdaniem dochodzi do jednej sprzedaży. To oznacza, że do całej ceny należy stosować preferencyjną stawkę VAT (nawet jeśli sprzedaż samego dołączonego towaru byłaby opodatkowana stawką 22 proc.).Izba skarbowa nie zgodziła się z tym stanowiskiem. Jej zdaniem w opisanej sytuacji dochodzi do dwóch sprzedaży i każda z nich musi być opodatkowana odpowiednią stawką VAT. [b]Powołała się na wyrok WSA w Warszawie z 23 maja 2007 r. (sygn. 2752/06)[/b]. Zgodnie z nim dołączanie do czasopism określonych gadżetów, a następnie ich sprzedaż wraz z czasopismem jest odpłatną dostawą towarów. Sprzedaż czasopism jest opodatkowana 7-proc. stawką, natom...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL