Regulamin pracy wprowadzisz w życie nawet przy 20 niepełnoetatowcach

Jeśli pracownik nie chce zapoznać się z treścią regulaminu pracy i podpisać oświadczenia, to szef może nawet uznać, że jest to przyczyna wypowiedzenia umowy o pracę
Fotorzepa, Jerzy Dudała JD Jerzy Dudała, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek
Wydanie tego dokumentu jest obowiązkiem pracodawcy spełniającego warunki określone przez kodeks pracy. Jeśli tego nie zrobi, popełnia wykroczenie przeciwko prawom pracownika
Organizacja pracy, warunki przebywania na terenie firmy w czasie pracy i po jej zakończeniu, systemy i rozkłady pracy to informacje, które powinny być znane wszystkim zatrudnionym. Dlatego zamieszcza się je w jednym dokumencie. Jest nim regulamin pracy, który musi posiadać pracodawca, jeśli zatrudnia co najmniej 20 pracowników. Tak wynika z art. 104[link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=41FAABD73A60BF1A5535B9A0F34B5FBA?id=76037] kodeksu pracy[/link]. Zgodnie z tym przepisem akt ten ustala organizację i porządek w procesie pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników. Jego [b]celem jest dostosowanie ogólnych przepisów prawa pracy, zwłaszcza zawartych w kodeksie pracy, do warunków panujących w danym zakładzie pracy,[/b] tak aby zagwarantować właściwą organizację pracy, a także stosownie informować o treści obowiązujących przepisów.[srodtytul]Wystarczy układ zbiorowy[/srodtytul]Regulaminu pracy nie wprowadza się, gdy w d...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL