fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Media i internet

Nowe kanały telewizyjne ruszą mimo spowolnienia

Prognoza wyhamowania na rynku reklamynie zniechęca nadawców do nowych projektów
Co najmniej siedem nowych kanałów tematycznych ruszy w tym roku w Polsce. Choć wszyscy nadawcy tną koszty, kryzys nie ograniczył do zera ich planów inwestycyjnych.
– Jesienią planujemy uruchomienie na platformie „n” nowego kanału filmowego premium opartego na produkcjach takich wytwórni, jak DreamWorks, Paramount Pictures czy MGM – zapowiadał ostatnio Maciej Sojka, prezes ITI Neovision. Prace nad nowymi projektami trwają też w największej konkurencji TVN, Polsacie. Stacja po uruchomieniu Polsat News i Polsat Play oraz zamianie siermiężnego Polsatu Zdrowie i Uroda na lifestylowy Polsat Cafe ma już koncesje dla kolejnych: Polsat dla Dzieci i Polsat Film. Mają ruszyć maj – czerwiec. A w planach na jesień jest kolejna stacja tematyczna: młodzieżowo-muzyczna.
[wyimek]4,1 mld zł wg ZenithOptimedia będzie wart w tym roku rynek reklamy telewizyjnej w Polsce[/wyimek] Na nowe kanały łożą też mniejsi nadawcy. Spółka 4fun Media, właściciel młodzieżowej stacji 4fun. tv, jesienią planuje start kanału Rebel TV (muzyczna stacja kierowana do starszego widza), a SPI International Polska (ma m.in. Filmbox i Kino Polska) uruchomi ActionBox nadający kino akcji i LadyBox z filmami dla kobiet, podał Presserwis. Choć zdaniem ekspertów w tym roku kanały tematyczne mogą rosnąć wolniej – reklamodawcy zmuszeni do cięć budżetów będą się skupiać na głównych stacjach – to w dalszej perspektywie widzowie będą wciąż przybywać do nich z największych stacji. Nowe niszowe kanały są więc dla nadawców szansą na zatrzymanie widzów.
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

REDAKCJA POLECA

REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA