• 11.12.2018

Życiowy balon z mieszkaniem i firmą w tle

Na sprzedaży polis można coraz więcej zarobić. Boom przeżywają towarzystwa oferujące ubezpieczenia na życie z funduszem inwestycyjnym. Polacy coraz chętniej też kupują polisy dla swoich mieszkań i firm, a nie - jak dotychczas - głównie samochodów.Na początek jedno zastrzeżenie: ogromny wpływ na wyniki rynku miały rekordowe ubiegłoroczne zyski grupy PZU. Sama tylko spółka sprzedająca polisy majątkowe wypracowała w 2006 roku 3,3 miliarda złotych zysku netto. Jednak narodowemu ubezpieczycielowi - którego skonfliktowani akcjonariusze nie potrafią się porozumieć co do przyszłości spółki - rośnie silna austriacko-niemiecka konkurencja. Ostatni rok obfitował w działania umacniające pozycję bezpośrednich konkurentów PZU.[b]Rośnie konkurencja[/b]Aktywna sprzedaż polis oraz zakup mniejszych towarzystw spowodował, że pięć firm majątkowych znajdujących się na liście największych (zaraz za PZU) zbiera już 70 procent składki naszego narodowego ubezpieczyciela. N...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL