• 16.07.2018

Zbyt krótkie tory

ROL
Koleje Przewozy kontenerowe Zbyt krótkie tory Szybka rozbudowa portów kontenerowych spowoduje gwałtowny wzrost tego typu przewozów. Koleje przygotowują się do przejęcia znacznej ich części
Potencjał polskich terminali kontenerowych już przekroczył milion TEU (kontenerów dwudziestostopowych) przeładowanych rocznie, a w najbliższych kilku latach dojdzie do dwóch milionów TEU. Największym kolejowym przewoźnikiem kontenerowym w Polsce jest łódzki Spedcont, mający ok. 80 procent tego rynku. Spółka korzysta z pociągów i wagonów PKP Cargo. Prezes Spedcontu Wojciech Witkowski liczy w tym roku na co najmniej 20-procentowy wzrost przewozów, do ok. 170 tys. TEU. Spółka będzie transportować do 500 kontenerów miesięcznie dla łódzkiego zakładu Della, a już ekspediuje 6 pociągów dziennie w obu kierunkach pomiędzy warszawską FSO i ukraińską fabryką koncernu UkrAvto.Spedcont zainwestował w modernizację torów w Sosnowcu i na stacji Warszawa Główna po ok. 1 mln zł i ponad sześć mln zł w łódzki terminal, który zwiększy swoje przeładunki dwukrotnie właśnie dzięki kontraktowi z Dellem. Budzi się jednak kolejowa konkurencja. Według prezesa zarządu PCC Rail Co...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL