fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Ekonomia

Poradniki i wyznania guru

Fotorzepa, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek
Najchętniej kupowaną książką o tematyce ekonomicznej była w minionym półroczu „Era zawirowań” Alana Greenspana.
Próba opisania i zrozumienia świata po wydarzeniach 11 września 2001 roku, autorstwa tego znanego ekonomisty, wieloletniego szefa Rezerwy Federalnej USA, znalazła się na czele listy bestsellerów ekonomicznych, którą przygotowaliśmy na podstawie wyników sprzedaży w księgarniach sieci EMPiK w całej Polsce. „Era zawirowań” otwiera nasz ranking w większości dużych miast, przy czym najwięcej egzemplarzy tej książki – prawie co drugą – sprzedano w Warszawie. Najmniejsze powodzenie miała we Wrocławiu, gdzie znalazła się na drugim miejscu – przed „Wędrującym światem” Grzegorza Kołodki. Trudno powiedzieć, czy oba opisy świata znalazły się w pierwszej piątce najlepiej sprzedających się książek ekonomicznych dlatego, że coraz bardziej interesują nas sprawy globalne. Być może sprawiła to popularność samych autorów oraz świadomość, że obaj wiedzą dużo więcej niż inni – tak jeden, jak drugi mieli dostęp do najlepszych źródeł informacji.
Książki ekonomiczne to publikacje fachowe, które, jak wyliczył Łukasz Gołębiewski w swoim raporcie, stanowią czwartą część rynku. Książka ma jednak coraz więcej konkurentów. Czytanie wymaga skupienia i czasu, który dla biznesmenów i menedżerów jest zbyt cenny – poza tym mają go niewiele. Chętniej dziś korzysta się z Internetu, z różnego typu kursów i szkoleń. Jednak sprzedaż książek ekonomicznych nie maleje. W dużej mierze przyczyniają się do tego uczniowie i studenci. Co roku na rynku pojawiają się nowe zastępy podręcznikożerców i wydawnictwa prześcigają się, by dostarczyć im odpowiednią lekturę. A jeśli ktoś nie ma zadanych lekcji i nie musi się uczyć – to co kupuje? Wydawcy i księgarze są zgodni – poza podręcznikami najlepiej sprzedają się poradniki: jak się wzbogacić, jak przechytrzyć pracodawcę, nie dać się konkurencji lub jak omamić i wprowadzić w trans klienta. W tegorocznej ofercie jest wiele takich publikacji. Znajdziemy w niej analizy afer w przedsiębiorstwach, sposoby manipulowania informacją i statystyką oraz zachęty, by stać się liderem. Wzięcie mają też wyznania najprzeróżniejszych guru – jak pokazuje nasz ranking – praktycznie we wszystkich branżach i dziedzinach działalności gospodarczej.
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA