Samochodzik z wielką pompą

AP
Nigdy jeszcze żaden koncern motoryzacyjny na świecie nie zaangażował się tak jak Fiat w promocję produkowanego w Polsce modelu 500. Dla włoskiego koncernu ma on być symbolem odrodzenia po latach porażek i błędów.
Fiat 500 jest jednym z najbardziej pożądanych samochodów w Europie, nagrodzonym tytułem Auta Roku 2008 przez dziennikarzy motoryzacyjnych. I sukcesem włoskiego marketingu. Fiat odmawia podania informacji o kosztach akcji promocyjnej, ale w przekonaniu, że są to jak najlepiej wydane pieniądze, planuje podbój rynku amerykańskiego. Australia już się poddała.Luca de Meo, który do niedawna szefował marce Fiata, nie ukrywa, że pomysł reanimacji „pięćsetki” należy do jego matki. – Kiedy powiedziałem latem 2003 roku, że dostałem tę pracę, matka spojrzała na mnie i zapytała – czemu nie wrócicie do „pięćsetki”? Przecież wszyscy mówią, żeby to zrobić? Fiat Auto pokazał auto koncepcyjne w Genewie w 2004 roku. Już wtedy uważano, że będzie to murowany sukces. Włochom udało się powtórzyć sukces niemieckiego BMW, które odświeżyło brytyjski model Mini – ikonę rynku motoryzacyjnego z lat 60. W roku 2001 BMW zdecydowało się dodać pojazdowi „muskuł...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL