fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Opinie

Listy do „Rzeczpospolitej”: „Skoki jak Agora”

Ryszard Bugaj napisał na łamach „Rzeczpospolitej" („Skoki jak Agora", 30 marca 2015 r.), że sukces „Gazety Wyborczej" „był przede wszystkim następstwem statusu, jaki zyskała: pierwszej legalnej w obozie komunistycznym codziennej gazety opozycyjnej". Dominika Wielowieyska odpowiedziała mu na to, że status „Wyborczej" nie różnił się od statusu innych pism, jak „Tygodnik Solidarność" czy „Express Wieczorny". Dziennikarka przywołała oświadczenia jednego z dziennikarzy, który wykonując wyrok sądu apelacyjnego z 1993 r., napisał: „Moja wypowiedź (...), że wydająca »Gazetę Wyborczą« spółka Agora powstała z pieniędzy przeznaczonych na całą ówczesną opozycję, jest nieprawdziwa". Ma to dowodzić tezy, że „Gazeta Wyborcza" była od początku prywatnym przedsięwzięciem biznesowym.

Dla rozstrzygnięcia powyższego sporu ważny jest przebieg obrad Komitetu Obywatelskiego przy Przewodniczącym NSZZ „Solidarność" 18 grudnia 1988 r. przy ul. Żytni...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA