fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

„Wiedźmin 3” rozsławia Polskę w świecie

Fot. Jamie O'Connell
Rzeczpospolita
Branża gier wideo staje się na dobre wizytówką naszego kraju. Wtorkowa premiera „Wiedźmina 3", najnowszego tytułu warszawskiej spółki CD Projekt, była bezprecedensowym wydarzeniem.

Stworzona nakładem ok. 200 mln zł gra to najdroższa produkcja w historii polskiego przemysłu rozrywkowego.

Czekali na nią fani na całym świecie, o czym można było się przekonać, śledząc serwisy branżowe. Zainteresowanie „Wiedźminem 3" budowała prowadzona umiejętnie kampania marketingowa. Reklamy emitowano od kilku tygodni, m.in. w telewizjach amerykańskiej, brytyjskiej i niemieckiej. Billboardy z polskim bohaterem (na ilustracji w kadrze z gry) zawisły nawet na Times Square w Nowym Jorku, jednej z najdroższych witryn reklamowych świata.

Jeszcze przed premierą „Wiedźmina 3" kupiło aż 1,5 mln fanów. Eksperci szacują, że w ciągu tygodnia sprzedaż sięgnie 2,3 mln sztuk, a do końca roku nawet 7 mln. Takiego wyniku nie osiągnęła żadna polska gra komputerowa. Podobną sprzedaż miały jedynie największe światowe hity. —Dariusz Wolak

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA