Promocja polskiego eksportu to konieczność

Nasi laureaci i goście (od lewej): Aleksandra Winkler – Technitel, Michał Ćwikliński – Ceramika Paradyż, Przemysław Andrzejak – Łódzka Agencja Rozwoju Regionalnego, Małgorzata Rosołowska-Pomorska – Adrian, Fabryka Rajstop, Mirosław Piestrzyński – Majami, Jan Markiewicz – Ericpol, Jarosław Szczepek – Wielton, Tomasz Salomon – Ministerstwo Gospodarki, Marcin Piasecki – „Rzeczpospolita”
materiały
Przemysł lekki regionu ma coraz lepszą ofertę. Dlatego warto wspierać przedsiębiorców poszukujących nowych rynków.

Kiedyś żałowaliśmy, że nie udało nam się zaistnieć na rynku wschodnim. Dziś cieszymy się, że rozwinęliśmy skrzydła głównie na stabilnych rynkach – twierdzi Małgorzata Rosołowska-Pomorska, właścicielka firmy Adrian Fabryka Rajstop, laureatka tytułu Osobowość Eksportu przyznanego w konkursie „Rzeczpospolitej".

Odbierając w Łodzi nagrodę, mówiła, że polski biznes przeszedł bardzo długą drogę od lat 90. XX w., kiedy można było sprzedać wszystko, do etapu produkcji towarów najwyższej jakości dostarczanych na najbardziej wymagające rynki.

– Jesteśmy obecni w 27 krajach, celujemy teraz w kontynent afrykański, który jest rynkiem z ogromnymi możliwościami – mówiła Rosołowska-Pomorska.

Administracyjne wyzwanie

W trakcie konferencji dotyczącej eksportu Tomasz Salomon, wicedyrektor w departamencie instrumentów wsparcia Ministerstwa Gospodarki, zwrócił uwagę, że mimo, iż mamy wiele instrumentów wspierających eksport, także na poziomie regional...

Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL