fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

Spada tempo wzrostu przychodów z reklamy w Google

Rzeczpospolita
Kolejny miesiąc z rzędu wolniej niż poprzednio rosną podstawowe przychody z reklamy w wyszukiwarce Google – podają analitycy eMarketera. Google to firma amerykańska, ale o zasięgu globalnym. Jej kłopoty mogą oznaczać problemy dla tzw. reklamy kontekstowej na całym świecie.
W styczniu i lutym 2008 roku przychody Google’a z kliknięć w reklamę wyświetlaną obok wyników wyszukiwania wzrosła o 3 proc. Analitycy eMarketera podkreślają, że choć ciągle mowa o wzroście, jest mniejszy niż w poprzednich latach. Zastanawiają się, czy to oznacza kres szybkiego rozwoju podstawowej oferty reklamowej wyszukiwarki.Czerpie ona większość przychodów z rynku amerykańskiego (chociaż udział wpływów wygenerowanych w innych krajach rośnie i sięga już prawie połowy globalnej kwoty), tymczasem amerykański rynek reklamy internetowej rozwija się zdecydowanie wolniej niż kiedyś.
W 2006 roku urósł ponad 30 proc., ale w 2007 już tylko o 25 proc. W bieżącym roku przewidywany jest wzrost 23-proc., a w kolejnych latach – niższy niż 20 proc. rocznie. Wszyscy najwięksi gracze na internetowym rynku USA odczuwają coraz silniejszą konkurencję należącego do Microsoftu portalu MSN, którego dynamika przychodów jest coraz większa, podczas gdy Google’a, AOL i Yahoo – spada. Jeżeli dodać do tego obawy o spowolnienie rozwoju amerykańskiej gospodarki, można się obawiać, czy aby nie skończyły się złote czasy dla największego internetowego reklamobiorcy na świecie.
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA