Organizację ruchu trzeba dokładnie przemyśleć i uzasadnić

Wprowadzenie zakazu dla ciężkich samochodów wymaga wzięcia pod uwagę również interesu przedsiębiorców.

Publikacja: 16.11.2022 10:54

Organizację ruchu trzeba dokładnie przemyśleć i uzasadnić

Foto: Adobe Stock

Starosta zatwierdził projekt stałej organizacji ruchu drogi gminnej. Zmiana polegała między innymi na wprowadzeniu od skrzyżowania z jedną z ulic zakazu wjazdu samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej ponad 20 ton (znak B-5). Wprowadzenie zmiany uzasadniono wzmożonym ruchem ciągników siodłowych z naczepami i degradacją nawierzchni drogi.

Akt starosty zaskarżyło dwóch przedsiębiorców. Jeden z nich był najemcą nieruchomości wykorzystywanej w działalności polegającej na załadunku i rozładunku oraz postoju samochodów ciężarowych, w tym samochodów ciężarowych o masie powyżej 20 ton. Drugi z przedsiębiorców na nieruchomości położonej przy ulicy prowadził działalność gospodarczą polegającą na magazynowaniu pustych kontenerów transportowych przewożonych przez zespół pojazdów – ciągnik siodłowy z naczepą.

Pozostało 80% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Konsumenci
Paliwo będzie droższe o 50 groszy na litrze, rachunki za gaz o jedną czwartą
Praca, Emerytury i renty
Krem z filtrem, walizka i autoresponder – co o urlopie powinien wiedzieć pracownik
Podatki
Wykup samochodu z leasingu – skutki w PIT i VAT
Nieruchomości
Jak kwestionować niezgodne z prawem plany inwestycyjne sąsiada? Odpowiadamy
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Nieruchomości
Wywłaszczenia pod inwestycje infrastrukturalne. Jakie mamy prawa?