Fundacja rodzinna – termin na zgłoszenie beneficjentów rzeczywistych

Członek zarządu fundacji rodzinnej, który nie dopełni w ustawowym terminie obowiązku zgłoszenia lub aktualizacji informacji w Centralnym Rejestrze Beneficjentów Rzeczywistych albo poda informacje niezgodne ze stanem faktycznym, podlega karze pieniężnej do wysokości 1 mln zł.

Publikacja: 15.12.2023 02:00

Fundacja rodzinna – termin na zgłoszenie beneficjentów rzeczywistych

Foto: Adobe Stock

Od wejścia w życie ustawy z 26 stycznia 2023 r. o fundacji rodzinnej („UFR”) minęło już pół roku. W tym czasie fundatorzy ustanowili pierwsze fundacje rodzinne, a niektóre z nich zostały już wpisane do rejestru. Zarządy tych fundacji rodzinnych muszą dopełnić jeszcze jednej formalności: dokonać zgłoszenia informacji o beneficjentach rzeczywistych powstałej fundacji rodzinnej do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych (CRBR).

1. W którym momencie należy dokonać zgłoszenia fundacji rodzinnej do CRBR?

Pozostało 95% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Sądy i trybunały
Sędzia Piebiak może stracić immunitet. Oskarża go były lider KOD
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Konsumenci
Frankowicze mają nowy sposób na banki. Donoszą do prokuratury
Podatki
Ryczałtowcy chcą dzielić biznes, by obniżyć składkę zdrowotną
Praca, Emerytury i renty
Będzie dodatkowa waloryzacja emerytur i rent. Rząd odsłania karty
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Nieruchomości
Mieszkania społeczne. Koniec wyodrębniania na własność