Fundacja rodzinna – termin na zgłoszenie beneficjentów rzeczywistych

Członek zarządu fundacji rodzinnej, który nie dopełni w ustawowym terminie obowiązku zgłoszenia lub aktualizacji informacji w Centralnym Rejestrze Beneficjentów Rzeczywistych albo poda informacje niezgodne ze stanem faktycznym, podlega karze pieniężnej do wysokości 1 mln zł.

Publikacja: 15.12.2023 02:00

Fundacja rodzinna – termin na zgłoszenie beneficjentów rzeczywistych

Foto: Adobe Stock

Od wejścia w życie ustawy z 26 stycznia 2023 r. o fundacji rodzinnej („UFR”) minęło już pół roku. W tym czasie fundatorzy ustanowili pierwsze fundacje rodzinne, a niektóre z nich zostały już wpisane do rejestru. Zarządy tych fundacji rodzinnych muszą dopełnić jeszcze jednej formalności: dokonać zgłoszenia informacji o beneficjentach rzeczywistych powstałej fundacji rodzinnej do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych (CRBR).

1. W którym momencie należy dokonać zgłoszenia fundacji rodzinnej do CRBR?

Pozostało 95% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Konsumenci
Paliwo będzie droższe o 50 groszy na litrze, rachunki za gaz o jedną czwartą
Praca, Emerytury i renty
Krem z filtrem, walizka i autoresponder – co o urlopie powinien wiedzieć pracownik
Podatki
Wykup samochodu z leasingu – skutki w PIT i VAT
Nieruchomości
Jak kwestionować niezgodne z prawem plany inwestycyjne sąsiada? Odpowiadamy
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Nieruchomości
Wywłaszczenia pod inwestycje infrastrukturalne. Jakie mamy prawa?