Karta liczy zaledwie jedną stronę i jest bardziej deklaracją wartości niż zbiorem konkretnych zasad.
Podchodzi jednak do sprawy kompleksowo, uwzględnia bowiem prawa dziecka w środowisku pracy, w produktach i usługach firmy, w polityce marketingowej, w relacjach z dostawcami i kontrahentami wobec partnerów społecznych – beneficjentów programów sponsoringowych czy charytatywnych firmy.
– Wiele firm już prowadzi takie działania, ma np. programy rodzicielskie dla pracowników, politykę posługiwania się wizerunkiem dziecka w komunikacji, standardy bezpieczeństwa produktów czy usług czy klauzule zabraniające wykorzystania pracy dzieci w umowach dla dostawców –wskazuje Monika Kulik z zarządu FOB. – Podpisując kartę, firma zobowiązuje się, że będzie przestrzegać zawartych w tym dokumencie postanowień. Liczymy więc na pewną społeczną kontrolę – dodaje.
Czytaj więcej
Trzeba mieć 18 lat, by wyrazić skuteczną zgodę na przetwarzanie swych danych osobowych.
Dokument został opublikowany 17 lipca, a składanie podpisów pod kartą przez zainteresowane podmioty planowane jest po wakacjach.