Reklama i promocja w ustawie alkoholowej a komunikacja marki w social mediach

Należy wyraźnie odróżnić zakazaną działalność reklamową lub promocyjną alkoholi wysokoprocentowych od dopuszczalnej reklamy i promocji piwa oraz komunikacji marki napoju alkoholowego, która odbywa się z wykorzystaniem narzędzi stwarzających zamknięty krąg odbiorców przekazu - piszą prawnicy.

Publikacja: 23.06.2023 02:00

Reklama i promocja w ustawie alkoholowej a komunikacja marki w social mediach

Foto: Adobe Stock

W ostatnim czasie można zaobserwować wzrost zainteresowania serwisami społecznościowymi przez marki alkoholowe. W związku z tym należy wyraźnie odróżnić zakazaną działalność reklamową lub promocyjną alkoholi wysokoprocentowych od dopuszczalnej reklamy i promocji piwa oraz komunikacji marki napoju alkoholowego, która odbywa się z wykorzystaniem narzędzi stwarzających zamknięty krąg odbiorców przekazu i która przez to nie jest reklamą w rozumieniu tej ustawy.

Reklama i promocja w ustawie alkoholowej...

Pozostało 96% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Zamów w promocji 99 zł za pierwszy miesiąc, każdy kolejny w cenie 199 zł

Korzystaj z nieograniczonego dostępu m.in. do artykułów, raportów prawnych i ekonomicznych, specjalistycznych rankingów a także weekendowego wydania „Plus Minus”.
Możesz zrezygnować w każdej chwili.

Prawo karne
Aktorka Magdalena C. usłyszała zarzut za reklamę wódki w sieci
Materiał Promocyjny
Zwinny, wyrazisty i dynamiczny. SUV, który bryluje na europejskich salonach
Prawo dla Ciebie
Polacy studiują medycynę online w Ukrainie
Prawo dla Ciebie
Od dzisiaj możemy obniżyć rachunek za prąd. Trzeba spełnić jeden warunek
Prawo w Firmie
Afera wizowa w MSZ uderzy rynek pracy
Opinie Prawne
Wojciech Tumidalski: Zatrzymanie posłanki PO Kingi Gajewskiej: Czy policja zna przepisy?
Materiał Promocyjny
Nowe finansowanie dla transportu miejskiego w Polsce Wschodniej