Czy piosenka może być reklamą – rzecz o wyrobach tytoniowych w mediach

Ustawy mają w założeniu chronić odbiorców mediów przed niepożądanymi skutkami kontaktu z treściami promującymi produkty, od których mogą oni się potencjalnie uzależnić. Stosowanie tych przepisów w praktyce nie jest jednak proste.

Publikacja: 09.06.2023 02:00

Czy piosenka może być reklamą – rzecz o wyrobach tytoniowych w mediach

Foto: Adobe stock

W ostatnim czasie kontrowersje wywołało kilka spraw związanych z eksponowaniem w środkach masowego przekazu oraz mediach społecznościowych środków odurzających. Zarówno organy ścigania, jak i niektóre media, podjęły działania w związku z zaistniałymi sytuacjami dotyczącymi zarówno papierosów, jak i alkoholu. Z prawnego punktu widzenia, część podjętych decyzji jest problematyczna. Jedną z nich jest kwestia piosenki usuniętej z listy utworów odtwarzanych w radiu.

Pozostało 91% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Nieruchomości
Co można wybudować bez pozwolenia na własnej posesji? Garaż? A może oczko wodne?
Zawody prawnicze
Prokuratorzy zaniepokojeni poleceniem prokuratora krajowego ws. Andrija K.
Zawody prawnicze
Nieoczekiwana zmiana miejsc na podium rankingu kancelarii prawniczych
Prawo dla Ciebie
Trybunał: ustawa przyjęta bez Kamińskiego i Wąsika jest niezgodna z konstytucją
Akcje Specjalne
Firmy chcą działać w sposób zrównoważony
Sądy i trybunały
Andrzej Duda powołał Mikołaja Pawlaka na sędziego
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana w każdej branży