Jak zarejestrować fundację rodzinną?

Wniosek o zarejestrowanie fundacji w rejestrze fundacji rodzinnych, w formie papierowej na formularzu, składa się w Sądzie Okręgowym w Piotrkowie Trybunalskim.

Publikacja: 09.06.2023 02:00

Jak zarejestrować fundację rodzinną?

Foto: Adobe Stock

22 maja 2023 r. weszła w życie ustawa o fundacji rodzinnej (dalej „u.f.r.”)1. Dzięki niej, w Polsce – podobnie jak w innych krajach takich jak m.in. Niemcy, Dania czy Szwecja – możliwie jest powołanie fundacji rodzinnej. Założenie fundacji rodzinnej związane jest z przeprowadzeniem formalnej procedury uregulowanej w przepisach ustawy o fundacji rodzinnej, na którą składa się:

1) złożenie oświadczenia o ustanowieniu fundacji rodzinnej w akcie założycielskim albo w testamencie;

Pozostało 96% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Konsumenci
Paliwo będzie droższe o 50 groszy na litrze, rachunki za gaz o jedną czwartą
Praca, Emerytury i renty
Krem z filtrem, walizka i autoresponder – co o urlopie powinien wiedzieć pracownik
Podatki
Wykup samochodu z leasingu – skutki w PIT i VAT
Nieruchomości
Jak kwestionować niezgodne z prawem plany inwestycyjne sąsiada? Odpowiadamy
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Nieruchomości
Wywłaszczenia pod inwestycje infrastrukturalne. Jakie mamy prawa?