Ekspansja e-handlu i e-marketingu sprawiła, że poszukiwani teraz pilnie specjaliści ds. e-commerce, SEM czy CRM mogą liczyć na pensje rzędu 10 tys. brutto, a więc nawet o 3–4 tys. więcej niż przed rokiem. Z kolei specjalista od marketing automation zarabia nawet 12 tys. miesięcznie, a pensja dyrektora ds. e-commerce sięga 35 tys. zł – wynika z danych firmy rekrutacyjnej Michael Page.
Czytaj także: Polacy wierzą, że handel przynosi im wzrost płac i powiększa rynek pracy
– Dynamiczny rozwój e-handlu powoduje, że wzrasta zapotrzebowanie w firmach na nowych pracowników z odpowiednim doświadczeniem, co przekłada się na coraz atrakcyjniejsze oferty pracy – podkreśla Elżbieta Sobiech, która w Michael Page specjalizuje się w rekrutacjach na stanowiska w e-commerce i e-marketingu. To one są teraz liderami wzrostu stawek oferowanych kandydatom do pracy, które poszły w górę niemal w każdej branży i specjalności o co najmniej 10 proc.
O tyle wzrosły średnie płace proponowane w branży FMCG (dóbr konsumenckich), gdzie specjalista key account manager może dziś liczyć na 14 tys. zł miesięcznie, a specjalista odpowiadający za daną markę (brand manager) dostaje ok. 12 tys. zł miesięcznie. Ten wzrostowy trend potwierdzają też inne firmy rekrutacyjne.
Sebastian Popiel z zarządu spółki People ocenia, że teraz częściej firmy decydują się na przekraczanie widełek płacowych ustalonych dla danego stanowiska – choć zwykle nie więcej niż o 15–20 proc.