#RZECZoPRAWIE: rzecznik finansowy pomoże w sporze z ubezpieczycielem

– Po wyczerpaniu procedury reklamacyjnej u danego przedsiębiorcy, firmy finansowej, rzecznik finansowy może udzielić pomocy w postaci interwencji do danego podmiotu rynku finansowego na wniosek klienta – mówił w programie #RZECZoPRAWIE Cezary Orłowski, radca prawny w Biurze Rzecznika Finansowego.

Publikacja: 16.08.2018 19:35

Cezary Orłowski

Cezary Orłowski

Foto: tv.rp.pl

– W pierwszej kolejności badany jest stan faktyczny sprawy. Następnie, jeśli potwierdzą się zarzuty konsumenta, występujemy do podmiotu rynku finansowego o to, żeby zmienił stanowisko – wyjaśnił.

Prawnik zauważył, że obecnie skuteczność rzecznika kształtuje się na poziomie około 20 proc.

– Jeśli firma nie ustępuje, możemy pomóc poprzez tryb mediacyjny – powiedział Orłowski.

– Na etapie sądowym rzecznik może przedstawić pogląd na wniosek klienta lub z urzędu – dodał.

Orłowski w #RZECZoPRAWIE

– W pierwszej kolejności badany jest stan faktyczny sprawy. Następnie, jeśli potwierdzą się zarzuty konsumenta, występujemy do podmiotu rynku finansowego o to, żeby zmienił stanowisko – wyjaśnił.

Prawnik zauważył, że obecnie skuteczność rzecznika kształtuje się na poziomie około 20 proc.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Podatki
Nierealna darowizna nie uwolni od drakońskiego podatku. Jest wyrok NSA
Samorząd
Lekcje religii po nowemu. Projekt MEiN pozwoli zaoszczędzić na katechetach
Prawnicy
Bodnar: polecenie w sprawie 144 prokuratorów nie zostało wykonane
Cudzoziemcy
Rząd wprowadza nowe obowiązki dla uchodźców z Ukrainy
Konsumenci
Jest pierwszy wyrok ws. frankowiczów po głośnej uchwale Sądu Najwyższego
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił