Afera z Cambridge Analytica ujawniła, że wrażliwe dane milionów użytkowników Facebooka nie były odpowiednio chronione, dzięki czemu CA nielegalnie je pozyskała i wykorzystała m.in. w kampaniach wyborczych Donalda Trumpa i referendum ws. brexitu.
Skandal związany z wyciekiem tych danych spowodował, że od 16 marca, gdy firma Marka Zuckerberga przyznała, że niewystarczająco chroniła dane swoich użytkowników, akcje Facebooka spadły o 18 procent. Czyli o ponad 100 mld dolarów.
Na firmę spadło ogólnoświatowe oburzenie, a jej władze przyznały, że dotarło do nich, iż zabezpieczenia stosowane przez Fb są zdecydowanie niewystarczające, trudne do znalezienia i zastosowania.
Jak poinformowała Erin Egan, główna specjalistka ds. prywatności oraz Ashlie Beringer, jedna z głównych radców prawnych Facebooka, forma w ciągu najbliższych tygodni wprowadzi nowe narzędzia, które będą służyć do usuwania lub ukrywania przez użytkowników najbardziej wrażliwych i osobistych informacji na ich temat.
Oprócz przeprojektowania menu ustawień na urządzeniach mobilnych, Facebook stworzy nowe skróty, dzięki którym użytkownicy będą mogli lepiej zabezpieczyć swoje konta i zabezpieczyć dane osobowe. Pozwolą one również ma przeglądanie i usuwanie udostępnianych przez nich danych.