Społeczeństwo

Które firmy najbardziej zanieczyszczają plastikiem?

AdobeStock
Po zebraniu niemal 200 tysięcy plastikowych śmieci z brzegów zbiorników wodnych na całym świecie, okazało się, że najczęściej znajdowały się tam opakowania po produktach firm Coca-Cola, PepsiCo i Nestle.

Jak informuje „The Independent”, badania przeprowadzone zostały na całym świecie, od Wielkiej Brytanii po Wietnam. Ich wyniki wskazują, że w Europie firmy Coca-Cola, PepsiCo i Nestle stanowiły niemal połowę "audytu marki" odpadów plastikowych. Liczeniem śmieci zajęła się grupa Break Free From Plastic.

Czytaj także: Uda się rozwiązać problem plastiku w morzach?

 

- Audyt marki stanowi niezaprzeczalny dowód na to, jaką rolę odgrywają korporacje w utrwalaniu globalnego kryzysu związanego z zanieczyszczaniem tworzywami sztucznymi - powiedział koordynator projektu Break Free From Plastic, Von Hernandez. - Kontynuując wytwarzanie problematycznych opakowań, które nie nadają się do recyclingu, firmy są winne niszczenia planety na ogromną skalę. Nadszedł już czas, aby się z tym uporać i nie zrzucać winy na obywateli - dodał.

Grupa Break Free From Plastic odkryła, że spośród zidentyfikowanych marek, Coca-Cola jest głównym zanieczyszczającym. Logo firmy znajduje się w 40 z 42 uczestniczących w badaniu krajów.

Jak powiedział rzecznik Coca-Cola, jego firma podziela cel kampanii. Zaznaczył także, że „są gotowi do wykonania swojej części pracy, aby pomóc rozwiązać to istotne wyzwanie". Zapowiedział, że firma ustawi cel, aby do roku 2030, połowa ich opakowań nadawała się do recyklingu.

Głos w sprawie zajęła również firma Nestle. - Naszą wizją jest, aby żadne z naszych opakowań nie trafiło do mórz, oceanów i cieków wodnych. Aby to osiągnąć, postawiliśmy sobie za cel zapewnienie, aby 100 procent naszych opakowań można było ponownie wykorzystać lub poddać recyklingowi do 2025 roku - powiedział rzecznik firmy. Podobny cel wyznaczyła sobie także PepsiCo.

Aktywiści grupy Break Free From Plastic podkreślają, że zanieczyszczenie tworzywem sztucznym jest nie tylko problemem wizerunkowym dla marek, ale także problemem realnym, który należy rozwiązać na drodze politycznej. - Posłowie mogą dążyć do zwiększenia odpowiedzialności biznesowej. Dzięki takim politykom i ich projektom ustaw jest szansa, że firmy będą podążać za pozytywnym trendem i doprowadzą do uwolnienia świata od zanieczyszczenia tworzywem sztucznym - zaznaczono.

Źródło: The Independent

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL