Które firmy najbardziej zanieczyszczają plastikiem?

Po zebraniu niemal 200 tysięcy plastikowych śmieci z brzegów zbiorników wodnych na całym świecie, okazało się, że najczęściej znajdowały się tam opakowania po produktach firm Coca-Cola, PepsiCo i Nestle.

Aktualizacja: 12.10.2018 10:39 Publikacja: 12.10.2018 10:01

Które firmy najbardziej zanieczyszczają plastikiem?

Foto: AdobeStock

Jak informuje „The Independent”, badania przeprowadzone zostały na całym świecie, od Wielkiej Brytanii po Wietnam. Ich wyniki wskazują, że w Europie firmy Coca-Cola, PepsiCo i Nestle stanowiły niemal połowę "audytu marki" odpadów plastikowych. Liczeniem śmieci zajęła się grupa Break Free From Plastic.

Czytaj także: Uda się rozwiązać problem plastiku w morzach?

 

- Audyt marki stanowi niezaprzeczalny dowód na to, jaką rolę odgrywają korporacje w utrwalaniu globalnego kryzysu związanego z zanieczyszczaniem tworzywami sztucznymi - powiedział koordynator projektu Break Free From Plastic, Von Hernandez. - Kontynuując wytwarzanie problematycznych opakowań, które nie nadają się do recyclingu, firmy są winne niszczenia planety na ogromną skalę. Nadszedł już czas, aby się z tym uporać i nie zrzucać winy na obywateli - dodał.

Grupa Break Free From Plastic odkryła, że spośród zidentyfikowanych marek, Coca-Cola jest głównym zanieczyszczającym. Logo firmy znajduje się w 40 z 42 uczestniczących w badaniu krajów.

Jak powiedział rzecznik Coca-Cola, jego firma podziela cel kampanii. Zaznaczył także, że „są gotowi do wykonania swojej części pracy, aby pomóc rozwiązać to istotne wyzwanie". Zapowiedział, że firma ustawi cel, aby do roku 2030, połowa ich opakowań nadawała się do recyklingu.

Głos w sprawie zajęła również firma Nestle. - Naszą wizją jest, aby żadne z naszych opakowań nie trafiło do mórz, oceanów i cieków wodnych. Aby to osiągnąć, postawiliśmy sobie za cel zapewnienie, aby 100 procent naszych opakowań można było ponownie wykorzystać lub poddać recyklingowi do 2025 roku - powiedział rzecznik firmy. Podobny cel wyznaczyła sobie także PepsiCo.

Aktywiści grupy Break Free From Plastic podkreślają, że zanieczyszczenie tworzywem sztucznym jest nie tylko problemem wizerunkowym dla marek, ale także problemem realnym, który należy rozwiązać na drodze politycznej. - Posłowie mogą dążyć do zwiększenia odpowiedzialności biznesowej. Dzięki takim politykom i ich projektom ustaw jest szansa, że firmy będą podążać za pozytywnym trendem i doprowadzą do uwolnienia świata od zanieczyszczenia tworzywem sztucznym - zaznaczono.

Jak informuje „The Independent”, badania przeprowadzone zostały na całym świecie, od Wielkiej Brytanii po Wietnam. Ich wyniki wskazują, że w Europie firmy Coca-Cola, PepsiCo i Nestle stanowiły niemal połowę "audytu marki" odpadów plastikowych. Liczeniem śmieci zajęła się grupa Break Free From Plastic.

Czytaj także: Uda się rozwiązać problem plastiku w morzach?

Pozostało 83% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Społeczeństwo
W Warszawie wyją syreny alarmowe? Wyjaśniamy dlaczego
Społeczeństwo
Sondaż: Połowa Polaków za małżeństwami par jednopłciowych. Co z adopcją?
Społeczeństwo
Ponad połowa Polaków nie chce zakazu sprzedaży alkoholu na stacjach
Społeczeństwo
Poznań: W bibliotece odkryto 27 woluminów z prywatnych zbiorów braci Grimm
Społeczeństwo
Budowa S1 opóźniona o niemal rok. Powodem ślady osadnictwa sprzed 10 tys. lat