Aktualizacja: 16.06.2020 12:58 Publikacja: 16.06.2020 02:00
Foto: Adobe Stock
Do czego ma prawo pedagog by przywrócić porządek w szkole? Kiedy interwencja może obrazić ucznia? Kwestie te rozstrzygnie Sąd Najwyższy, po tym, jak Inspekcja Szkolna wniosła apelację dotyczącą niestosownego potraktowania wychowanka szkoły podstawowej Dalängsskolan w gminie Lidköping. Apelację przegrała.
Sprawa dotyczy incydentu, który miał miejsce dwa lata temu. Kilku uczniów wyniosło meble, m.in kanapę na korytarz szkolny. Dwóch z nich położyło się na kanapie, która zablokowała wejście na korytarz i odmawiało podniesienia się z niej, nie reagując na wielokrotnie upominania. W końcu nauczyciel w-f pochwycił jednego z uczniów i wyniósł z kanapy. Rodzice 13-latka zgłosili incydent na policję oraz do rzecznika praw dziecka i ucznia. Rzecznik uznał interwencję pedagoga za obrazę ucznia, za co gmina Lidköping powinna zapłacić odszkodowanie. Chodziło o to, że 13- latek miał ADHD, zespól buntowniczy i spektrum autyzmu. Dlatego pracownicy placówki byli zobligowani traktować go w specjalny sposób. Nauczyciela w-f o tym nie powiadomiono, ze względu na tajemnicę zawodową i uszanowanie integralności chłopca.
Obserwujemy nieakceptowalną praktykę gminnych organów podatkowych, polegającą na zlecaniu podmiotom świadczącym...
Konstytucja i kodeks wyborczy przesądzają, że uchwała o stwierdzeniu ważności wyborów ma charakter deklaratoryjn...
W praktycznym wymiarze, choć wiemy o wadliwości Izby Kontroli Nadzwyczajnej i Spraw Publicznych, niestety jej is...
Zakwestionowanie przez TSUE jednego z przepisów prawa farmaceutycznego to nie tylko ważny krok dla właścicieli a...
Prokurator generalny ma pełną świadomość błędów proceduralnych i instytucjonalnych w SN, a jednak nie jest gotów...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas