fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Przemysł spożywczy

Szturm bezmięsnych burgerów. Trafią do sklepów

Impossible Foods
Wegańskie burgery będą dostępne już nie tylko w restauracjach, ale również w sklepach.

Z taką ofertą startuje czołowy ich producent, czyli spółka Impossible Foods z USA. Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków uznała właśnie, że leghemoglobina sojowa, barwny dodatek na bazie białka, stosowany do nadawania roślinnym burgerom smaku przypominającego mięso, jest w pełni bezpieczna i może trafić do handlu. Dotąd burgery oferowane były tylko w restauracjach, co miało gwarantować ich odpowiednie przygotowanie bez ryzyka zdrowotnego dla klienta.

Czytaj także: Bezmięsne kotlety w natarciu

Impossible Foods już zapowiedział, że jego burger trafi do sprzedaży we „wybranych sklepach detalicznych” we wrześniu.

Leghemoglobina sojowa, zwana także „hemem”, znajduje się w guzkach korzeniowych roślin i bardzo przypomina hemoglobinę, białko zawierające żelazo występujące w czerwonych krwinkach. Firma Impossible Foods wykorzystuje inżynierię genetyczną do zwiększania objętości hemu. Firma wyhodowała specjalny szczep drożdży, który w laboratorium produkuje ten składnik, można go też pozyskiwać wprost z roślin (np. soi). Burgery tej firmy są też już oferowane we wszystkich 7,2 tys. punktów sieci Burger King.

Konkurencyjne Beyond Meat jest z kolei autorem najlepszego tegorocznego debiutu na nowojorskim parkiecie giełdowym. Spółka produkująca roślinne odpowiedniki wyrobów z mięsa wyceniana była podczas rund finansowania na 1,5 mld dol. sprawiła niespodziankę osiągając pierwszego dnia notowań na NASDAQ kapitalizację 3,38 mld dol.

Beyond Meat Inc od kilku lat wspierali Leonardo DiCaprio czy Bill Gates. Akcjonariuszami amerykańskiej firmy, o której jeszcze kilka lat temu nie było słychać, jest też spółka z grupy Dirlango, należącej do Łukasza Wejcherta i Macieja Żaka. Inwestorzy nie podają, jaka jest skala ich zaangażowania w spółkę.

– Naszym celem jest udział w dynamicznie rozwijającym się segmencie nowoczesnych technologii, zaś atutem jest dostęp do mało znanych firm o dużym potencjale i wskaźniku rentowności na wczesnym etapie rozwoju. Beyond Meat Inc jest tego najlepszym przykładem – mówił Łukasz Wejchert w wywiadzie dla "Rzeczpospolitej".

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA