Wegański „krwisty” burger podbija USA. Wspierają go Bill Gates i Leonardo DiCaprio

Wegański burger Beyond Meat, który tak dobrze imituje mięso wołowe, że aż „krwawi”, okazał się w USA strzałem w dziesiątkę. Inwestowali w niego Bill Gates, Leonardo DiCaprio, a nawet były szef sieci McDonald's, Don Thompson.

Aktualizacja: 23.01.2019 09:36 Publikacja: 23.01.2019 09:26

Wegański „krwisty” burger podbija USA. Wspierają go Bill Gates i Leonardo DiCaprio

Foto: www.beyondmeat.com

Amerykańska firma Beyond Meat ze swoim roślinnym burgerem odniosła aż zadziwiający sukces w swoim kraju ojczystym, który słynie z zamiłowania do kotletów z wołowiny. O tym, że spożycie zbyt dużych ilości czerwonego mięsa ma negatywny wpływ na zdrowie oraz środowisko mówi się od dawna, mimo to Amerykanie wciąż pochłaniają je w potężnych ilościach - według danych NPD Group w 2018 roku zjedli aż 13 mld burgerów. Nawet rosnąca moda na wegetarianizm zdaje się niewiele tutaj zmieniać.

Czytaj także: Sieć piekarni nie nadąża z dostawami wegańskich kiełbasek w bułce 

Firma Beyond Meat znalazła jednak sposób na to, by zachęcić Amerykanów do zdrowej wersji burgera. Okazało się, że kluczem do sukcesu było stworzenie jak najwierniejszej kopii mielonego mięsa wołowego z roślinnych składników - a przy tym unikanie takich słów jak „wegański” czy „wegetariański”, które nie wszystkim Amerykanom przypadły do gustu.

Kanapka Beyond Burger składa się więc z roślinnego pasztetu, który zaskakująco dobrze przypomina mięso zarówno z wyglądu, jak i smaku oraz konsystencji. Kotlet nie tylko wydaje się być mięsisty, ale wręcz „krwawi”. Jest on reklamowany przede wszystkim jako zdrowsza wersja tradycyjnego burgera, bez GMO, soi i glutenu.

I Amerykanie go pokochali.

Firma zadebiutowała ze swoimi burgerami w 2016 roku w sieci supermarketów Whole Foods. Od tego czasu jej popularność rosła w zawrotnym tempie, w czym pomogli znani inwestorzy. Zainwestowali w nią między innymi Bill Gates i Leonardo DiCaprio, a nawet były prezes sieci McDonald's, Don Thompson, i największy producent mięsa w Stanach, Tyson Foods.

Czytaj także: Stek bez zabijania? Izraelski startup udowadnia, że to możliwe 

Dzięki ogromnemu zastrzykowi gotówki, firma weszła do kolejnych amerykańskich sieci supermarketów, takich jak Kroger, Safeway, restauracji, w tym do TGI Friday i Carl's Jr., a także do luksusowych hoteli, takich jak Ritz Carlton. Rozpoczęła także ekspansję za granicą i jest już obecna w ponad 50 krajach. Od początku swojego istnienia Beyond Meat sprzedało już na całym świecie 25 mln kanapek Beyond Burgers.

Amerykańska firma Beyond Meat ze swoim roślinnym burgerem odniosła aż zadziwiający sukces w swoim kraju ojczystym, który słynie z zamiłowania do kotletów z wołowiny. O tym, że spożycie zbyt dużych ilości czerwonego mięsa ma negatywny wpływ na zdrowie oraz środowisko mówi się od dawna, mimo to Amerykanie wciąż pochłaniają je w potężnych ilościach - według danych NPD Group w 2018 roku zjedli aż 13 mld burgerów. Nawet rosnąca moda na wegetarianizm zdaje się niewiele tutaj zmieniać.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Przemysł spożywczy
Polska żywność walczy o nowe stoły. Sukces rodzimego mięsa w odległych krajach
Przemysł spożywczy
Klan Kadyrowa zarobi na Danone. Putin zostawia majątek koncernu Czeczenom
Przemysł spożywczy
Czekolada znów podrożeje. Dramatyczna sytuacja na plantacjach kakao
Przemysł spożywczy
Wedel rozbudowuje fabrykę. Największa inwestycja od 100 lat
Przemysł spożywczy
Australia produkuje za dużo wina. Kolejne winnice do wykarczowania