Reklama

Sieć piekarni nie nadąża z dostawami wegańskich kiełbasek w bułce

Wegańskie kiełbaski za funta są takim hitem w Wielkiej Brytanii, że producent nie może zaspokoić popytu.

Publikacja: 10.01.2019 10:45

Sieć piekarni nie nadąża z dostawami wegańskich kiełbasek w bułce

Foto: Bloomberg

Sieć piekarni Greggs od 3 stycznia ma w swojej ofercie bułki z wegańską kiełbaską. Sprzedawane po 1 funt za sztukę bułki od pierwszego dnia stały się hitem, chociaż są dostępne tylko w 950 z 1950 punktów sprzedaży sieci. Debiut bułek zbiegł się z tzw. Vegenuary (w wolnym tłumaczeniu Wegestyczniem), czyli akcją, która zachęca ludzi do rozpoczęcia roku od wypróbowania wegańskiej diety. Sprawiło to, że bułki z kiełbaską bez mięsa sprzedają się dosłownie jak ciepłe bułeczki, co zaskoczyło producenta, którego fabryka w Newcastle (przekąski trafiają do piekarni w formie mrożonej) nie nadąża z produkcją.

- Już wiemy, że to się sprzedaje. Chcemy teraz zwiększyć produkcję tak szybko, jak to możliwe. Sklepy mające to w ofercie sprzedają to na pniu, a te które tego nie mają domagają się tego – mówił „The Guardian” Roger Whiteside, prezes Greggs.

Interesujący jest fakt, że gigantyczny sukces nowych bułek z wegańską alternatywą dla kiełbaski, nie wpłynął negatywnie na sprzedaż tradycyjnych kiełbasek w bułce. Nowa linia jest najlepiej sprzedającą się nowością Greggs od sześciu lat – w tygodniu sprzedaż liczy się już w setkach tysięcy. Tradycyjne kiełbaski w bułce sprzedają się nadal w ilości 1,5 miliona sztuk tygodniowo i sieć odnotowała nawet niewielki wzrost ich sprzedaży.

Wegańskie kiełbaski w bułce Greggs wprowadził, między innymi, pod naciskiem podpisanej przez ponad 20 tys. osób petycji, którą Peta, organizacja broniąca praw zwierząt, skierowała do firmy z prośbą o produkowanie wegańskiej wersji tej przekąski.

Sukces nowej przekąski nie dziwi w Wielkiej Brytanii, nawet przy świadomości, że jest ona o 5 pensów droższa od jej tradycyjnej wersji. Liczba Brytyjczyków rezygnujących z mięsa rośnie z roku na rok i ocenia się, że już 12,5 proc. mieszkańców Zjednoczonego Królestwa przeszło na wegetarianizm lub weganizm. Dalsze 21 procent określa się jako flexitarianie – czyli ich dieta jest oparta na roślinach, ale okazjonalnie jedzą mięso.

Reklama
Reklama

Również w Polsce wegetariańskie lub wegańskie wersje znanych przekąsek są coraz bardziej popularne. Hitem (acz nie na taką skalę, jak kiełbaski w bułce sieci Greggs) są np. wegańskie hotdogi i klopsiki w Ikei czy bezmięsna wersja hotdogów w sieci Orlen.

Przemysł spożywczy
Święta, święta i do kosza. Tak Polacy marnują jedzenie
Materiał Promocyjny
Kameralna. Niska zabudowa, wysoki standard myślenia o przestrzeni
Przemysł spożywczy
Żywność ekologiczna dostaje własną halę. Minister: przejęcie Carrefoura warte analizy
Przemysł spożywczy
List żelazny dla Henryka Kani podwójnie zaskarżony? Kania nie chce płacić 8 mln zł
Przemysł spożywczy
Asahi ostrzega: dane 1,5 mln klientów mogły wyciec po cyberataku
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Przemysł spożywczy
Sieć Domino’s Pizza ma kłopoty. Kolejny brytyjski szef odchodzi, sprzedaż spada
Materiał Promocyjny
Nadciąga wielka zmiana dla branży tekstylnej. Dla rynku to też szansa
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama