Reklama

Instytucje finansowe zapytają kandydatów do pracy o karalność

Rząd chce, aby w przeddzień zmiany przepisów o ochronie danych osobowych branża finansowa mogła zbierać wrażliwe dane o kryminalnej przeszłości osób starających się o pracę w bankach, funduszach inwestycyjnych czy firmach ubezpieczeniowych.

Aktualizacja: 13.02.2018 12:22 Publikacja: 13.02.2018 07:11

Instytucje finansowe zapytają kandydatów do pracy o karalność

Foto: 123RF

W środę Rada Ministrów ma zająć się projektem nowej ustawy o zasadach pozyskiwania informacji o niekaralności osób ubiegających się o zatrudnienie i zatrudnionych w podmiotach sektora finansowego. Przewiduje ona zmiany w kilkudziesięciu innych ustawach tylko po to, aby podmioty działające w branży finansowej mogły sprawdzać kryminalną przeszłość kandydatów do pracy. Problem w tym, że od 25 maja 2018 r., w związku z wejściem unijnych przepisów o ochronie danych osobowych (tzw. RODO), zmieniają się przepisy o gromadzeniu danych wrażliwych. A do tych z pewnością należą informacje o karalności danej osoby. Poza tym, w Ministerstwie Cyfryzacji równolegle powstaje nowelizacja kodeksu pracy, która także przewiduje zmiany w tym zakresie.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Nieruchomości
Czy wspólnota mieszkaniowa może odmówić remontu balkonów i garażu? Wyrok NSA
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Oświata i nauczyciele
Uczniowie i nauczyciele alarmują w sprawie tzw. godzin basiowych. „To tykająca bomba”
Dane osobowe
Chciał usunięcia danych z policyjnego rejestru, by dostać pracę. Wyrok NSA
Sądy i trybunały
Sędzia z dwoma paszportami? Resort Żurka chce powrotu do zasady sprzed rządów PiS
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Nieruchomości
Kiedy można domagać się drogi koniecznej? Ważny wyrok Sądu Najwyższego
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama