Do Rządowego Centrum Legislacji wpisano właśnie projekt nowelizacji prawa o ruchu drogowym. Wprowadza on ostatecznie definicję urządzenia transportu osobistego (m.in. elektryczne hulajnogi) i wszelkie sprawy związane z korzystaniem z nich. Po pierwsze wymiary. Maksymalne wymiary – szerokość nieprzekraczająca w ruchu 0,9 m, długość nieprzekraczająca 1,25 m. Masa własna urządzenia nie może przekraczać 20 kg, a maksymalna prędkość jazdy ma być ograniczona konstrukcyjnie do 25 km/h.
Czytaj także: Hulajnoga elektryczna w ujęciu cywilnoprawnym
Urządzenie transportu osobistego objęte zostało definicją roweru, dlatego też kierujący tym urządzeniem może korzystać z infrastruktury przeznaczonej dla rowerów. Chodzi o: drogę dla rowerów i pas ruchu dla rowerów. Użytkownik hulajnogi obowiązany jest posiadać uprawnienia do kierowania takie same jak dla rowerów (m.in. karta rowerowa).
Z tego też względu osoby poniżej 10. roku życia (granica wieku dla możliwości uzyskania karty rowerowej) nie mogą korzystać z elektrycznych hulajnóg.
Dodatkowo, dla zapewnienia bezpieczeństwa w projekcie zabrania się używania na drodze publicznej urządzenia wyposażonego w napęd elektryczny inny niż UTO, a także wprowadza kary administracyjne dla podmiotu świadczącego sprzedaż lub usługi wypożyczenia urządzeń transportu osobistego, które nie będą spełniały ustawowych wymagań. W tym też celu projekt ustawy wprowadza zmiany w ustawie z 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych, dodając nowy pkt 12a w art. 2. Przepis ten wprowadza pojęcie pojazdu elektrycznego lekkiego, wyposażonego w pomocniczy napęd elektryczny, wykorzystujący do napędu wyłącznie energię elektryczną akumulowaną przez podłączenie do zewnętrznego źródła zasilania.