Reklama
Rozwiń
Reklama

Korea Północna: 99,97 proc. obywateli wzięło udział w wyborach

Wybory w Korei Północnej zakończone, frekwencja na poziomie 99,97 proc.

Aktualizacja: 20.07.2015 11:31 Publikacja: 20.07.2015 11:15

Korea Północna: 99,97 proc. obywateli wzięło udział w wyborach

Foto: AFP

Oszałamiający wynik w kraju, który od zakończenia II wojny pozostaje reżimem. Jedna rodzina, dynastia Kimów panuje niepodzielnie od blisko siedmiu dekad, dlatego o demokracji w północnokoreańskim wydaniu można mówić jedynie z nazwy.

Państwowe media chwalą się blisko 100 proc. wynikiem frekwencji. Ci, którzy nie poszli, to według rządu jedynie ci przebywający za granicą. W pozostałych przypadkach głosowanie jest obowiązkiem każdego obywatela. Do chorych i marynarzy przybywały specjalne mobilne komisje. Wybiera się i tak jedynego kandydata (na karcie jest tylko jedno miejsce do zaznaczenia iksem), a każde odstępstwo karane jest represjami. Nikt świadomie nie chce trafić pod lupę agentów bezpieczeństwa.

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Polityka
USA na stałe zamkną granice przed imigrantami z „państw Trzeciego Świata”
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Polityka
Zmarła żołnierka Gwardii Narodowej postrzelona w Waszyngtonie. Nowe informacje o sprawcy
Polityka
Oficerowie ogłosili przejęcie władzy w Gwinei Bissau. Prezydent: Zostałem obalony
Polityka
Rolex dla Donalda Trumpa w zamian za obniżenie ceł. Szwajcarscy parlamentarzyści żądają śledztwa
Polityka
Francja: Czy Marine Le Pen znajdzie się w cieniu Jordana Bardelli?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama