Reklama
Rozwiń
Reklama

Portoryko. Czy warto być Amerykaninem

Po raz szósty w ciągu pół wieku mieszkańcy wyspy będą głosowali, czy chcą być jednym ze stanów USA z pełnią praw.

Aktualizacja: 17.05.2020 21:28 Publikacja: 17.05.2020 17:30

Portoryko. Czy warto być Amerykaninem

Foto: AFP

– Nasi obywatele mają szansę raz i na zawsze wybrać swoją przyszłość – powiedziała niezrażona ilością wcześniejszych referendów gubernator wyspy Wanda Vazquez. Te powinno odbyć się 3 listopada, wraz z wyborami prezydenta USA – jeśli one z kolei nie zostaną przesunięte z powodu pandemii.

Od 1967 do 2017 roku pięć razy już Portorykańczycy głosowali w sprawie zmiany statusu swej wyspy. Żaden projekt zmian nie zyskał zdecydowanej przewagi, choć w 2012 widać było, że większość chce coś zmienić, tylko nie wie co. Ostatni raz w 2017 roku za pełnoprawnym wejściem do USA opowiedziało się 97 proc. Problemem jednak była frekwencja, która wyniosła jedynie 23 proc. Do bojkotu wezwała bowiem druga co do wielkości siła polityczna Partia Ludowo-Demokratyczna.

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Polityka
Czy to kolejny prezydent Francji? Sondaż: Wygrywa niezależnie od rywala
Materiał Promocyjny
Twoja gwiazda bliżej niż myślisz — Mercedes Van ProCenter
Polityka
Skandaliczny plan dla Ukrainy. Co naprawdę oznaczają propozycje USA
Polityka
Mercosur. Godzina prawdy dla Unii Europejskiej
Polityka
Pakt Trump–Putin. Czy USA porzucą Ukrainę?
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępcy zwiększają skalę ataków na urządzenia końcowe – komputery i smartfony
Polityka
Niemcy chcą zbudować najsilniejszą armię Europy. Zrobiono pierwszy krok
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama