"Samson i Dalila": Konflikt wiary i pożądania

W Łodzi w muzycznym pojedynku z Dalilą Samson okazał się mocniejszy, choć w Starym Testamencie historia ta przebiegała inaczej.

Aktualizacja: 01.04.2019 20:12 Publikacja: 01.04.2019 19:14

"Samson i Dalila": Konflikt wiary i pożądania

Foto: materiały prasowe

Czyżby zaczynała się moda na niedocenianą u nas muzykę francuską? Tuż po premierze w Gdańsku niewystawianej od stu lat „Thais" Masseneta Teatr Wielki w Łodzi zaprosił na inny rarytas – „Samsona i Dalilę" Saint-Saensa. Te opery łączy coś jeszcze, ich tematem jest konflikt między żarliwą wiarą a nie mniej mocnym erotycznym pożądaniem.

Historia perfidnej Filistynki Dalili, która od zakochanego w niej Samsona wydobyła sekret, w czym tkwi jego siła, jest bardziej znana niż kurtyzany Thais, nie ma więc potrzeby jej przypominać. W Łodzi reżyser Marek Weiss oraz tandem scenografów – Marcel Sławiński, Katarzyna Sobańska – przedstawiają ją w zamkniętej, surowej i mrocznej przestrzeni. By wejść w środek zdarzeń, trzeba otworzyć wielkie drzwi niczym okładki księgi Starego Testamentu.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Kultura
„Rytuał”, czyli tajemnica Karkonoszy. Rozmowa z Wojciechem Chmielarzem
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Kultura
Meksyk, śmierć i literatura. Rozmowa z Tomaszem Pindlem
Kultura
Dzień Dziecka w Muzeum Gazowni Warszawskiej
Kultura
Kultura designu w dobie kryzysu klimatycznego
Kultura
Noc Muzeów 2025. W Krakowie już w piątek, w innych miastach tradycyjnie w sobotę