Twitter poinformował w środę, że zawarł współpracę z kilkoma międzynarodowymi firmami medialnymi i streamingowymi, które mają dostarczyć mu materiały wideo. W rezultacie w popularnym serwisie społecznościowym ma pojawić się wkrótce mnóstwo filmów rozrywkowych i sportowych.
Twitter planuje początkowo skupić rozwój tego segmentu w regionie Azji i Pacyfiku, w którym widzi ogromny potencjał. Serwis zamierza dostarczyć szerokiej azjatyckiej publiczności materiały wideo ze światowej klasy zawodów sportowych, takich jak Liga Mistrzów UEFA czy Formuła 1, czy z najważniejszych gal wręczania nagród w Hollywood i innych popularnych wydarzeń. Mają być to zarówno transmisje na żywo, jak i krótkie wywiady z gwiazdami czy podsumowania imprez.
Czytaj także: Administracja Trumpa chce się zabrać za Google’a
Serwis podpisał już w tym celu umowy z kilkoma dużymi firmami, m. in. amerykańską wytwórnią płytową, Sony Music i korporacjami mediowymi NBCUniversal, VICE i FOX Sports Asia, a także z firmą producencką Red Chillies Entertainment założoną przez indyjskiego aktora Shahrukha Khana. Firmy te będą dostarczać Twitterowi materiały wideo, serwis zaś odpowiedzialny jest za opatrzenie ich reklamami - a przychody z ich oglądalności zostaną podzielone zgodnie z warunkami umowy.
Popularność filmów wideo w internecie rośnie z każdym rokiem. Jak przewiduje firma eMarketer, w bieżącym roku blisko 2,38 mld osób obejrzy co najmniej raz w miesiącu jakiś film w sieci albo pobierze go z dowolnego urządzenia. Zdaniem Twittera, szczególnie dynamiczny rozwój ruchomego obrazu w świecie wirtualnym widać w Azji, gdzie rynek wciąż jest nienasycony.