Na którykolwiek serwis społecznościowy zagląda w Polsce już 90 proc. Internautów. - To o 4 punkty procentowe więcej niż rok temu. Wzrosła liczba twórców, komentujących i widzów – podają analitycy Interactive Research Center (IRCenter) w najnowszym raporcie Social Media 2016, na potrzeby którego przepytali 2,1 tys. internautów i wykorzystali dane pochodzące z urządzeń mobilnych oraz serwisów społecznościowych. Co ciekawe, rośnie w Polsce liczba tych użytkowników portali społecznościowych, którzy aktywnie zasilają je treściami. – Co drugi użytkownik sieci (51 proc., rok wcześniej było to 46 proc.) jest twórcą (15 proc.) lub komentującym (47 proc.) – pisze treści, które wpływają na opinie pozostałych internautów – podają autorzy raportu. Tylko 10 proc. (o 4 pkt proc. mniej niż rok wcześniej) to nieaktywni użytkownicy takich serwisów jak Facebook, Snapchat, Linkedin czy Instagram.
Najwięcej polskich internautów to jednak tzw. widzowie: osoby, które czytają blogi, fora internetowe i serwisy społecznościowe, ocen innych internautów i materiałów wideo (np. na YouTube).