Reklama
Rozwiń
Reklama

Jesteśmy coraz dyskretniejsi w internecie

Coraz więcej internautów korzysta w Polsce w mediów społecznościowych. Słabnie jednak Facebook, za to w siłę rosną zwłaszcza internetowe komunikatory, do których nie mają dostępu reklamodawcy.

Aktualizacja: 06.03.2017 16:54 Publikacja: 06.03.2017 16:47

Jesteśmy coraz dyskretniejsi w internecie

Foto: Bloomberg

Na którykolwiek serwis społecznościowy zagląda w Polsce już 90 proc. Internautów. - To o 4 punkty procentowe więcej niż rok temu. Wzrosła liczba twórców, komentujących i widzów – podają analitycy Interactive Research Center (IRCenter) w najnowszym raporcie Social Media 2016, na potrzeby którego przepytali 2,1 tys. internautów i wykorzystali dane pochodzące z urządzeń mobilnych oraz serwisów społecznościowych. Co ciekawe, rośnie w Polsce liczba tych użytkowników portali społecznościowych, którzy aktywnie zasilają je treściami. – Co drugi użytkownik sieci (51 proc., rok wcześniej było to 46 proc.) jest twórcą (15 proc.) lub komentującym (47 proc.) – pisze treści, które wpływają na opinie pozostałych internautów – podają autorzy raportu. Tylko 10 proc. (o 4 pkt proc. mniej niż rok wcześniej) to nieaktywni użytkownicy takich serwisów jak Facebook, Snapchat, Linkedin czy Instagram.
Najwięcej polskich internautów to jednak tzw. widzowie: osoby, które czytają blogi, fora internetowe i serwisy społecznościowe, ocen innych internautów i materiałów wideo (np. na YouTube).

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama